Business Hi-Tech

Cum a oprit UPC scaderea bazei de utilizatori: manager in retentia clientilor scolit la Vodafone si Cosmote, investitii si tarife mai mici

Cum a oprit UPC scaderea bazei de utilizatori: manager in retentia clientilor scolit la Vodafone si Cosmote, investitii si tarife mai mici

Raluca Milin

25.06.2009, 00:00 787

UPC, unul dintre cei mai mari operatori telecom de pe piata locala, a investit in acest an aproximativ 15 milioane de euro doar in imbunatatirea retelei prin care sunt furnizate serviciile de acces la internet, unul dintre domeniile-cheie de crestere urmarite de companie.

"Din valoarea totala a investitiilor de 52 de milioane de euro, planificate pentru acest an, aproximativ 15 milioane de euro au fost alocati doar pentru serviciile internet", a declarat Raluca Milin, directorul de marketing al companiei. Ea a precizat ca operatorul va investi inca din acest an in retea pentru a putea oferi o viteza de descarcare a datelor de pe internet de 100 Mbps, insa lansarea comerciala a serviciilor va avea loc anul viitor. "In acest an ne concentram pe lansarea din toamna a televiziunii de inalta definitie, chiar daca in paralel se fac investitiile necesare pentru a ajunge la viteza de 100 Mbps".
 
Au ajuns la 250.000 de clienti pe internet
UPC, numarul doi pe piata locala de cablu TV, a ajuns la un numar de 250.000 de clienti pentru serviciul de acces la internet, fata de 245.300 utilizatori la finele lunii martie.
Directorul de marketing a spus ca investitiile facute de companie si schimbarile din planurile tarifare au contribuit, printre altele, la scaderea procentului de clienti nemultumiti de serviciile internet ale operatorului. "Aproximativ 10% din clientii UPC spun ca este foarte probabil sa isi schimbe furnizorul in urmatorul an. Este o imbunatatire dramatica fata de anul trecut", a spus Milin, care nu a dorit sa ofere detalii privind situatia inregistrata in 2008.
Din luna septembrie a anului trecut, UPC a recrutat-o pe Celesta Padineanu, care lucrase anterior pentru Cosmote si Vodafone, pentru a prelua conducerea unei echipe de 18 oameni care cauta metode de a reduce numarul de plecari din reteaua UPC. Padineanu a lucrat la Vodafone in perioada 1997-2006 la departamentul dedicat retentiei clientilor, in timp ce la Cosmote a implementat in perioada 2006-2008 programul de fidelizare al operatorului dedicat tinerilor.
Dupa ce americanii de la Liberty Global au schimbat anul trecut directorul general al subsidiarei din Romania, noul CEO - Jack Mikaloff, a schimbat aproape complet managementul operatorului. Singurul manager de top care a fost mentinut in noua echipa este Raluca Milin.
 
Modem wireless Cisco cu opt lei pe luna
UPC a lansat ieri un serviciu de internet wireless, destinat clientilor rezidentiali, prin intermediul unui ruter WiFi, care contine si modem pentru accesul la telefonie si internet. UPC Wireless este disponibil pentru actualii abonati la internet ai UPC, dar si pentru clientii noi pentru un abonament lunar de 8 lei, fara TVA. Furnizorul modemului este Cisco, cel mai mare producator de echipamente de retea din lume.
Serviciul permite clientilor sa conecteze intre ele si simultan la internet prin intermediul modemului toate calculatoarele si laptop-urile din casa, precum si alte dispozitive WiFi, de tipul consolelor de jocuri, telefoanelor mobile, MP3 player-elor, PDA-urilor sau imprimantelor.
Principalii concurenti ai UPC sunt RCS&RDS si Romtelecom.
In 2008, veniturile UPC Romania au scazut cu 16%, la 144,8 milioane euro, rezultatele fiind afectate de declinul numarului de abonamente in ultimul trimestru al anului.
La finele lunii martie, UPC Romania avea 1,263 milioane de clienti. Serviciile de telefonie fixa furnizate de operator sunt utilizate de 131.300 de clienti, in crestere cu 17% fata de luna martie 2008.
 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO