Business Hi-Tech

Echipamentele mobile de buzunar, crestere de 91% in Europa

29.07.2005, 18:49 19

Piata europeana a echipamentelor mobile de buzunar (asistenti digitali, organizere, telefoane inteligente si altele) a inregistrat o crestere de 91% in trimestrul al doilea al acestui an, cu 3,36 milioane de unitati vandute, fata de 1,8 milioane in aceeasi perioada a anului trecut, conform unui studiu al companiei de cercetare IDC.

Aceasta perioada este insa considerata un trimestru record pentru segmentul de echipamente mobile de buzunar care indeplinesc mai multe si functii de telefon, si functii de date in acelasi timp (con-vergent devices), unde cresterea fata de anul trecut a fost de 139%, cu 2,7 milioane de unitati vandute numai pe batranul continent, au precizat analistii companiei IDC.

Cresteri notabile ale vanzarilor pe piata "mobila" au avut insa echipamentele portabile care sunt folosite in principal pentru servicii de date si nu telefoanele mobile inteligente care au ca principala functie serviciile de voce, cum au estimat analistii din domeniu.

"Sistemul de operare pentru telefoanele mobile inteligente Series 60 inca domina piata echipamentelor de buzunar cu multiple functii, mai ales ca celularele sunt extrem de populare si platforma este usor de utilizat", a afirmat Andrew Brown, manager de programare al IDC.

"Evolutia echipamentelor mobile de date pe trimestrul al doilea al anului arata faptul ca aceasta piata se extinde in volum si complexitate, devenind din ce in ce mai profitabila", a precizat el.

Pe de alta parte, cererea pentru echipamentele destinate indeplinirii unei singure functii a ramas aproape constanta fata de anul trecut, cresterea pe aceasta piata fiind de 7%, indica studiul IDC.

Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, si-a intarit pozitia prin cota de piata in Europa de 57%. Locul doi a fost ocupat de patru companii importante: Palm, Hewlett-Packard, Sony Ericsson si Acer, fiecare cu 5% cota de piata pe batranul continent, conform specialistilor IDC.

Producatorul finlandez de echipamente mobile de buzunar Nokia s-a bucurat de acelasi succes si in primul trimestru al acestui an.

Strategia sa de a patrunde pe piata consumatorilor cu telefoanele inteligente ce utilizeaza sistemul Series 60 (modelele 6630, 6680 si viitoarele celulare din seria N - N90 si N91) au adus companiei o crestere a vanzarilor de 170% intr-un singur an, scrie presa internationala.

Palm a raportat o scadere de 10% a vanzarilor si de 5% a cotei de piata fata de aceeasi perioada a anului trecut. Insa, lansarea unor noi echipamente si faptul ca pentru prima data din trimestrul intai al anului trecut ocupa o pozitie mai buna decat HP, determina compania sa se astepte la o crestere pe trimestrul in curs, au precizat analistii IDC.

Pentru Acer, trimestrul a fost unul record, intrucat numarul de unitati vandute de companie a crescut fata de anul trecut cu 645%. HP a trecut printr-o perioada de declin, ca si Palm, cu vanzari mai mici cu 26%.

Iar Sony Ericsson a inregistrat o crestere a numarului de unitati vandute de 26%, datorata in primul rand vanzarii de echipamente din seria P900, scrie presa internationala.

Cu toate acestea, vanzarile de echipamente mobile de buzunar la nivel mondial au scazut in trimestrul al doilea cu 20,8% fata de perioada similara a anului trecut si cu 24,9% fata de trimestrul intai al 2005, conform studiului IDC. anca.arsene@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO