Business Hi-Tech

Editie CERF de criza: 20 de firme din Taiwan au cel mai mare pavilion din expozitie

04.06.2009, 00:00 121

Cel mai mare pavilion din cadrul expozitiei CERF, un "titlu" care nu mai departe de anul trecut era disputat intre companii locale cu afaceri de sute de milioane de euro si milioane de clienti, ca Vodafone si Romtelecom, apartine in acest an unui grup de 20 de companii putin cunoscute din Taiwan, care au venit la cel mai longeviv targ IT&C din Romania, dupa ce guvernul din Taipei a suportat o mare parte din costuri.

Editia cu numarul 18 a CERF (Computer and Electronics Romanian Fair), dedicata pentru prima oara in exclusivitate mediului de business, are loc intr-un singur pavilion din cadrul Romexpo si dureaza trei zile in loc de cinci, o schimbare care reflecta situatia vanzarilor de pe piata locala IT&C si a recesiunii, spun reprezentantii organizatorilor, compania Expotek. Schimbarea profilului expozitiei a dus la disparitia "ancorelor" care in trecut atrageau mase intregi de vizitatori la CERF, respectiv cele mai mari plasme, cele mai tari console de jocuri sau gadgeturi. In noua formula a CERF cel mai atractiv gadget din expozitie pare a fi celebrul computer integrat intr-o masa al Microsoft, Surface.
Organizatorii explica insa ca editia din acest an a urmarit aceasta nisa, a vizitatorilor care sunt interesati de tehnologii, si care vin la CERF pentru a participa la conferinte sau pentru a se intalni cu reprezentanti ai companiilor IT. "Cand vom avea din nou o piata retail IT&C, vom reveni pe segmentul consumer", explica recent pentru ZF Dan Voicu, directorul general al firmei care organizeaza expozitia.
Schimbarile impuse de piata in organizarea CERF au adus, pe de alta parte, in cadrul expozitiei companii ca Microsoft, Dell si EMC. ZF este partener media al Cerf.
Schimbarea profilului si "bariera" impusa prin ridicarea pretului de intrare ii face pe organizatori sa se astepte ca in acest an sa atraga intre 3.000 si 5.000 de vizitatori, fata de aproximativ 60.000 anul trecut.
Prezent la deschidere, Gabriel Sandu, ministrul comunicatiilor, s-a aratat optimist asupra perspectivelor industriei. Singura solutie pentru reducerea costurilor intr-o perioada de criza este dezvoltarea sectorului IT&C si introducerea conceptului de administratie minimala, bazata pe echipamente hardware si aplicatii software, a declarat el. "Obiectivul meu este ca in urmatorii ani, ponderea sectorului IT&C in PIB sa ajunga la 15%."
In ceea ce priveste grupul de companii taiwaneze care ocupa cel mai mare pavilion din cadrul CERF, Stanley Kao, seful reprezentantei economice pentru Europa de Est, spune ca Romania reprezinta un punct extraordinar de atractie.
"Oamenii de afaceri din Taiwan sunt foarte interesati sa intre pe piata din Romania, pentru ca, pe masura ce clasa de mijloc se va dezvolta si va avea venituri mai mari, exista multe oportunitati aici. Resimtim in prezent problemele cauzate de criza financiara, dar este important sa ne construim inca de pe acum o piata aici. In Romania functioneaza aproximativ 500 de companii din Taiwan, majoritatea intreprinderi mici si mijlocii", a spus el. Cele 20 de companii incearca sa gaseasca parteneri pentru a vinde in Romania de la pistoale cu electrosocuri pana la telefoane fixe care functioneaza cu cartele sim GSM si sisteme GPS. Schimburile comerciale dintre Romania si Taiwan au fost anul trecut de 200 mil. dolari, din care 150 mil. dolari au fost reprezentate de exporturile companiilor noastre catre Romania. "O picatura de apa. Potentialul este mult mai mare", puncteaza Kao.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO