Business Hi-Tech

Exporturile Romaniei de produse si servicii IT ar putea ajunge in doi ani la un miliard de euro

Exporturile Romaniei de produse si servicii IT ar putea ajunge in doi ani la un miliard de euro

Zsolt Nagy spera ca exporturile romanesti de IT vor creste odata cu lansarea brandului "Romania IT - talent creativ. excelenta tehnica"

24.01.2007, 19:17 57

Exporturile companiilor romanesti din domeniul IT ar putea depasi, in urmatorii doi-trei ani, valoarea anuala de un miliard de euro, reprezentand o crestere anuala de aproximativ 50%, a declarat ieri ministrul delegat pentru Comert, Iuliu Winkler. Exporturile companiilor romanesti in domeniul IT s-au ridicat, in 2006, la aproximativ 450 mil. euro, inregistrand o crestere de 46% fata de 2005.
Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI), Zsolt Nagy, crede ca unul dintre factorii care va sustine cresterea cu 50% a exportului romanesc de IT este si brandul propriu de export "Romania IT", lansat ieri oficial de catre ministerul comunicatiilor, ministerul economiei si Coalitia Tech 21 - o organizatie care grupeaza mai multe companii private IT.
Proiectul realizarii unui brand pentru exporturile romanesti de IT a fost lansat in luna noiembrie a anului trecut, ideea castigatoare fiind reprezentata de un logo, "Romania IT", si un slogan atasat, respectiv "Creative talent. Technical excellence" (Talent creativ. Excelenta tehnica). Logo-ul "Romania IT" include simbolul Coloanei Infinitului, pe care se evidentiaza tricolorul. Noua identitate de marca va fi inclusa in toate materialele de marketing realizate de MCTI si va servi drept baza pentru activitatea de promovare din cadrul acestui sector.
Crearea Identitatii de Brand pentru sectorul IT a fost realizata in urma unui studiu realizat de Booz Allen Hamilton care a aratat ca IT-ul romanesc este apreciat datorita costurilor reduse cu forta de munca, a taxelor mici, personalului creativ, capabilitatilor lingvistice si unei educatii foarte bune in domeniu.
"Ca urmare a eforturilor Coalitiei Tech 21, avem primul brand sectorial de export din Romania. Astfel, comunitatea exportatorilor din sectorul IT, estimata la circa 9.000 de firme, va beneficia de o perceptie mai buna si mai unitara pe pietele externe", a afirmat Winkler.
Liviu Dragan, directorul general Total Soft si presedintele Asociatiei Nationale a Industriei de Software (ANIS) considera ca programul reprezinta o continuare profesionista a promovarii pe care IT-ul romanesc il avea deja.
"Folosirea acestui program in propria promovare ramane la latitudinea companiilor. Noi o sa-l folosim si urmeaza sa facem si o campanie in cadrul firmelor din ANIS si sper ca cel putin firmele mari sa-l utilizeze", a precizat Dragan.
Si Softwin a fost implicat in programul MCTI inca de la stadiul de proiect, iar oficialii companiei spun ca il vor sustine in continuare. "Integrarea brandului "Romania IT" in promovarea companiilor din cadrul Softwin urmeaza sa fie analizata. Trebuie sa vorbim cu colegii nostri din afara tarii pentru a vedea exact care ar fi impactul pe pietele in care suntem prezenti", a explicat Cosmin Mares, directorul de comunicare Softwin.
Potrivit lui Winkler, costurile elaborarii brandului "Romania IT" s-au ridicat la circa 400.000 de lei, urmand ca in acest an sa fie alocata o suma similara pentru promovarea acesteia la diferite manifestari internationale.
Primul eveniment unde va fi utilizata noua imagine de brand va fi targul international CeBit 2007, de la Hanovra, Germania, care va avea loc in perioada 15-21 martie.
Romania este net exportatoare de software si servicii, cu exporturi de trei ori mai mari decat importurile si net importatoare de harware, productia interna acoperind doar 20% din piata locala, conform unui studiu realizat de Institutul de Tehnica si Calcul.
Desi are o pondere mai mica, sectorul software si servicii IT, reprezinta in continuare cel mai dinamic segment al industriei IT&C, cu cresteri ale veniturilor, productiei si valorii adaugate de peste 40% anual in ultimii sase ani.
Nagy a estimat ca sectorul IT&C a contribuit la structura Produsului Intern Brut (PIB) cu o pondere de 4,19% in 2006, comparativ cu 3,9% cu un an in urma.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO