Business Hi-Tech

Fondatorii Euro-GSM vad afaceri de 260 mil. euro

Fondatorii Euro-GSM vad afaceri de 260 mil. euro

Silvia Fodor, Euro-GSM: Nu luam in considerare vanzarea businessului

13.02.2007, 19:48 219

Grupul de firme Euro-GSM estimeaza o cifra de afaceri cumulata de aproximativ 260 de milioane de euro in acest an, in crestere cu 50% fata de 2006.
Silvia si Zsolt Fodor, fondatorii Euro-GSM, una dintre cele mai mari retele de magazine specializate in comercializarea de servicii si produse de telefonie mobila de pe piata, spun ca cele doua companii pe care le detin, Euro-GSM si Mobile Distribution, au inregistrat in 2006 afaceri de peste 170 mil. euro.
Proprietarii Euro-GSM au decis la inceputul anului trecut sa separe retailul de distributie, infiintand Mobile Distribution, un depozit de telefoane mobile si accesorii. In 2006, Euro-GSM a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 54 de milioane de euro, in timp ce Mobile Distribution, compania care a preluat activitatea de distributie, a inregistrat in primul an de functionare afaceri de peste 119 milioane de euro.
"In 2005, cand Euro-GSM era o singura firma, cifra de afaceri a depasit 102 milioane de euro. In 2006, dupa separarea celor doua activitati - retail si distributie - in doua firme distincte, cresterea per total grup a fost de aproximativ 70%, pana la 173 de milioane de euro", a declarat pentru ZF Silvia Fodor, director general Euro-GSM.
Principalul motor de crestere al businessului a fost dezvoltarea pietei de telefonie mobila. "Rata de penetrare a telefoniei mobile in Romania este in prezent de aproximativ 70%. In urmatorii 2-3 ani, estimam ca mai este loc de crestere pe acest segment. Spre exemplu, in tarile scandinave, rata de penetrare a telefoniei mobile a depasit 100%, prin detinerea mai multor telefoane mobile de catre acelasi utilizator sau prin apartenenta la mai multe retele de telefonie", a precizat Fodor.
Pe de alta parte, extinderea retelei de magazine si adaptarea la cerintele pietei au contribuit la cresterea businessului.
"Strategia de vanzare este client-oriented. Exista o anumita politica specifica unui magazin din Constanta, in timp ce in Aiud, spre exemplu, folosim alte parghii de marketing", a precizat Dan Dobrota, director de marketing Euro-GSM.
Cat priveste profitul, acesta a fost integral reinvestit, potrivit reprezentantilor companiei, care nu au dorit sa precizeze valoarea acestuia.
De asemenea, Silvia Fodor spune ca extinderea retelei de magazine se va concentra pe sistemul de franciza. "Estimarile de crestere a cifrei de afaceri pentru anul acesta sunt destul de greu de facut, datorita proiectului de francize. Desi avem asteptari optimiste si vizam o crestere a vanzarilor in locatiile pe care le vom deschide in sistem de franciza cu 30%, nu putem anticipa cu certitudine cate magazine vom deschide in franciza pana la sfarsitul anului", a spus Fodor.
Silvia Fodor, directorul general al Euro-GSM, spune ca nu ia in considerare, deocamdata, vanzarea afacerii. "In acest moment nu exista interes in vanzarea de participatii", a precizat directorul general al Euro-GSM.
Desi nu exclude extinderea pe pietele externe, Fodor spune ca in 2007 strategia se va concentra pe piata romaneasca.
Deschiderea de magazine in sistem de franciza reprezinta o alternativa la achizitiile prin absorbtie pe care le-a operat compania in ultimul an. "In localitatile in care nu avem magazine, cum este Campina, spre exemplu, daca un jucator local vrea sa cumpere dreptul de franciza are aceasta posibilitate", a declarat Silvia Fodor, care a precizat ca achizitionarea francizei poate costa intre 20.000 si 60.000 de euro per locatie.
Directorul de marketing al Euro-GSM, Dan Dobrota, a mai spus ca sistemul francizei ofera o extindere mai eficienta pe orizontala, rentabilizare mai buna a unor locatii, precum si reprezentare mai buna in teritoriu.
Ideea extinderii in franciza vine dupa ce retailerul si-a consolidat pozitia de lider de piata ca numar de unitati operate prin deschiderea de magazine proprii si prin achizitii succesive. In luna martie a anului trecut Euro-GSM a achizitionat Digital GSM, o retea de 23 de magazine specializate in comercializarea de servicii si produse pentru telefonia mobila, ajungand la 111 puncte de vanzare. Dupa sase luni, in septembrie 2006, retailerul a operat o a doua achizitie, cumparand de la firma Rurin din Brasov, reteaua Kartel, si a ajuns astfel la 130 de magazine, cat opereaza in prezent.
Focusul operatorilor de telefonie mobila pe extinderea retelelor de magazine proprii nu afecteaza businessul retailerului. "Este loc pentru toti. Magazinele deschise de catre operatori sunt magazine de imagine in primul rand. Pe de alta parte, ele polarizeaza interesul clientilor in zona respectiva, ceea ce reprezinta un avantaj pentru celelalte magazine specializate", a spus Dobrota.
Pe langa telefonie mobila, compania a inceput sa isi extinda gama de produse si servicii, prin incheierea de contracte de distributie in domeniul telecomunicatiilor (Dolce), internetului (ClickNet) si al telefoniei fixe (Eufonika). Potrivit estimarilor proprii, Euro-GSM detine o cota de piata de aproximativ 10 din piata telecomunicatiilor mobile, respectiv 25% din piata operatorului Orange.
Euro-GSM are aproximativ 450 de angajati, in timp ce in cadrul Mobile Distribution mai lucreaza inca 150.
Euro-GSM a fost fondata in 1997, cand a deschis la Cluj-Napoca primul magazin specializat in telefonie mobila din Transilvania, avandu-i ca fondatori pe Silvia si Zsolt Fodor. Cel mai important competitor al Euro-GSM este Germanos.
Alti jucatori care activeaza in retailul de telefoane mobile si accesorii sunt Internity si Global Net.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO