Business Hi-Tech

Google da 500 mil. $ pe un site de recenzii de masini si restaurante

20.12.2009, 23:05 76

Google, detinatorul celui mai popular motor de cautare din lume,intentioneaza sa achizitioneze site-ul de recenzii Yelp pentruaproximativ 500 mil. $, a declarat o persoana apropiata companiei,scrie Bloomberg. Site-ul agrega recenzii ale utilizatorilor saipentru diverse produse si servicii, de la ziare pana la masini sirestaurante. Yelp a creat site-uri individuale pentru diverse tari,precum SUA, Canada, Marea Britanie si Irlanda, si are peste 26 demilioane de vizitatori pe luna, dintre care cel putin 8 milioanescriu recenzii.

Discutiile sunt in desfasurare, insa momentul incheieriiacordului nu a fost stabilit, dar cel mai probabil achizitia nu vafi finalizata anul acesta, a explicat sursa citata de Bloomberg.Matt Furman, purtatorul de cuvant al firmei Google, a refuzat sacomenteze, iar Stephanie Ichinose, o purtatoare de cuvant a firmeiYelp, nu a avut nimic de declarat cu privire la acord. "Yelpprimeste des multe oferte din partea unor companii interesatepentru a discuta parteneriate, investitii, iar firma nu vorbestedespre discutiile private care au loc pe aceasta tema", a afirmatea.

Google, care a fost de acord sa achizitioneze firma AdMob pentru750 de milioane de dolari luna trecuta, a inceput sa sporeascaachizitiile care au fost absente in perioada crizei economiceglobale. Gigantul web a anuntat cel putin sase acorduri in acestan, cinci fiind discutate in ultimele doua luni. Yelp ar oferifirmei Google o noua sursa de continut original.

Compania Google este reprezentata de Credit Suisse First Bostonin negocieri, a sustinut sursa citata de Bloomberg.

Google accelereaza achizitiile, in timp ce cauta noi modalitatide a genera venit din publicitatea online profitand de bunurile devaloare diminuate de criza economica.