Business Hi-Tech

Google elimină bariera dintre Internet şi televizor în Europa

Google elimină bariera dintre Internet şi televizor în...

Autor: Madalina Cerban

19.03.2014, 11:43 3720

Dispozitivul Chromecast a fost lansat miercuri pe zece pieţe europene (Franţa, Germania, Danemarca, Spania, Finlanda, Italia, Norvegia, Ţara Bascilor, Regatul Unit şi Suedia), dar şi în Canada.

Conform AFP, odată cu lansarea Chromecast poate lua sfârşit perioada în care utilizatorii îşi deteriorau vederea vizionând pe ecranele mici ale telefoanelor inteligente sau ale tabletelor conţinut video online.

Astfel, un televizor care este dotat cu HDMI (High-Definition Multimedia Interface) şi cu o reţea wifi şi câteva minute de instalare a Chromecast sunt suficiente pentru a pune în funcţiune acest dispozitiv care are mărimea unui USB.

După ce va fi configurat, Chromecast va putea să comunice atât cu un smartphone şi cu o tabletă, cât şi cu un laptop.

De pe aceste dispozitive mobile, conţinutul postat pe site-ul de partajare de fişiere video YouTube (deţinut de Google) va putea fi transferat şi vizionat la televizor.

Smartphone-ul se va transforma de asemenea într-un fel de telecomandă, de pe care va putea fi reglat volumul sau de pe care utilizatorul va putea schimba clipurile de pe YouTube pe care doreşte să le vizioneze la televizor. Dispozitivul va putea fi folosit şi pentru transmiterea de e-mailuri sau pentru deschiderea unei alte aplicaţii, în paralel cu vizionarea unui film.

"Pentru noi, conţinutul este cel mai important. Ne-am dorit ca acesta să poată fi vizionat la televizor la fel de simplu ca de pe un smartphone", a declarat, pentru AFP, Majd Bakar, responsabilul de acest proiect în cadrul companiei Google.

Dispozitivul Chromecast poate fi achiziţionat la un preţ de aproximativ 35 de euro.

Un alt avantaj al dispozitivului este compatibilitatea sa cu numeroase platforme şi sisteme de operare (Android, Chrome, Windows).

Gigantul de internet Google, care a lansat Chromecast în iulie 2013, în Statele Unite ale Americii, a anunţat că a avut "câteva milioane" de solicitări pentru acest dispozitiv, fără a oferi însă o cifră exactă a numărului de astfel de adaptoare vândute.

Eliminarea barierelor între TV şi internet se înscrie în tendinţa globală din domeniul tehnologiei. Potrivit unor informaţii care au început să circule din ce în ce mai insistent pe piaţa internaţională, retailerul online Amazon intenţionează să comercializeze un dispozitiv concurent Chromecast începând din luna aprilie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO