Business Hi-Tech

Google incepe sa scotoceasca si in computerele IMM-urilor

14.01.2005, 00:00 23

Site-ul Google, gratuit si usor accesibil, a devenit un popas aproape obligatoriu pentru orice internaut. Insa atunci cand de rezultatele unei cautari online depinde chiar succesul afacerii pe care o conduceti, s-ar putea sa fiti dispus sa scoateti si bani din buzunar pentru a tasta www.google.com.
Compania care detine cel mai puternic motor de cautare online, Google, a anuntat ca se va orienta catre segmentul companiilor mici si mijlocii, pentru care a creat un produs special. Este vorba de "cutia" Google Mini, un mic server care, conectat la reteaua interna a companiei, ofera servicii de cautare in documentele acesteia, precum si in site-ul sau de pe Internet.
Google Mini costa 5.000 de dolari (3.800 de euro) si a fost lansata pe piata in cursul zilei de ieri. Produsul se adreseaza celor sute si mii de companii de dimensiuni mai mici, care nu-si pot permite produsele similare dedicate firmelor mari, au spus reprezentantii Google. Produsele destinate companiilor mari pot indexa intre 150.000 si 15 milioane de documente si au pretul cuprins intre 32.000 de dolari si 500.000 de dolari (24.000 - 380.000 de euro). Pe de alta parte, Google Mini este capabil sa scotoceasca in 50.000 de documente.
"Vrem sa facem in asa fel incat toate companiile sa poata sa aiba propriul lor motor de cautare Google", a spus Dave Girouard, directorul general al diviziei de servicii pentru companii de la Google. "Majoritatea angajatilor deja sunt foarte multumiti de site-ul Google pe care il folosesc in viata privata, asa ca atunci cand o companie anunta ca a cumparat produsul nostru, e o decizie intampinata de obicei cu aplauze si chiote".
In plus, oficialii Google au spus ca tehnologia a fost imbunatatita pentru a se putea conecta si la baze de date concepute de companii cu traditie in domeniu, precum Oracle sau IBM.
Intrarea Google pe piata clientilor-companii, care a avut loc acum doi ani, nu s-a bucurat de un succes deosebit, spun specialistii. "Cutiile" care efectueaza cautari in retelele marilor companii au adus mai putin de 2% din veniturile de 2,16 miliarde de dolari (1,75 miliarde euro) obtinute de Google in primele noua luni ale anului 2004. 98% din veniturile companiei in aceasta perioada au provenit din publicitatea afisata alaturi de rezultatele cautarilor.
Mai mult, Google trebuie sa recupereze terenul pierdut in fata unor jucatori care s-au miscat mai repede pe piata cautarii pentru companii, asa cum sunt Autonomy si Verity, scrie USA Today. Pana acum, aproximativ 800 de companii au cumparat software de cautare de la Google, au declarat oficiali din cadrul conducerii.
Totusi, prezenta Google pe aceasta piata i-a fortat deja pe competitori sa reduca preturile, iar tendinta se va intensifica probabil odata cu aparitia noului produs Google Mini, a declarat Whit Andrews, analist al companiei Gartner, citat de presa americana.
Si se pare ca Google nu se va opri aici. Specialistii companiei lucreaza la o serie de versiuni suplimentare ale software-ului de cautare pe hard disk (Google Desktop Search), precum si ale serviciului de e-mail Gmail, care se vor adresa de asemenea companiilor, a spus Girouard citat de Financial Times.
"In laboratoarele Google exista multe tehnologii extrem de interesante si vrem sa cream variante ale acestora si pentru lumea de afaceri", a mai spus directorul diviziei de servicii pentru companii, Dave Girouard. mihai.musatoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels