Business Hi-Tech

Google isi ataca rivalii pe inca un segment de piata: e-mail-ul gratuit

02.04.2004, 00:00 29

Cel mai popular motor de cautare pe Internet, Google, incearca sa isi consolideze pozitia atacand unul dintre ultimele segmente ale industriei unde jocurile le fac rivalii sai Yahoo, MSN sau AOL: e-mailul gratuit.
Noul serviciu, botezat Gmail (http://gmail.google.com), care urma sa fie lansat ieri, va oferi utilizatorilor mai multe facilitati, peste oferta rivalilor companiei. Casuta postala electronica a fiecarui utilizator va avea spatiu de 1 GB, cam de 250 de ori mai mare decat cea oferita de Yahoo, fiind capabila sa stocheze milioane de mesaje. De asemenea, serviciul de e-mail al Google nu va fi intesat cu reclame colorate sau ferestre care sar in fata utilizatorului.
"Ideea este ca fiecare sa isi poata tina mesajele in e-mail fara a fi obligat sa le stearga din timp in timp din cauza lipsei de spatiu. E-mail-urile vor fi prezentate sub forma de dialog, cu toate discutiile efectuate de-a lungul timpului. Serviciul va avea integrat sistemul de cautare al Google, asa ca utilizatorul va putea in orice moment sa gaseasca orice mesaj", a explicat un oficial al companiei. Gmail va fi lansat fara tam-tam, ca si celelalte servicii scoase pe piata de Google in utlimul timp.
Anuntul vine intr-un moment in care atat Yahoo, cat si MSN se pregatesc sa atace pozitia Google de lider pe piata cautarii online. Yahoo a renuntat la acordul cu Google pentru a-si promova propriul sistem de cautare pe net, in timp ce Microsoft lucreaza din greu la noul motor de cautare ce va fi inclus pe portalul MSN.
Google incearca astfel sa demonstreze ca nu sta cu mainile in san si ca poate ataca la fel de dur pozitia liderilor serviciilor de e-mail gratuit. Casutele de e-mail gratuite atrag zeci de milioane de "internauti", iar companiile strang bani de obicei plasandu-si reclamele exact pe site-ul unde utilizatorii isi citesc mesajele. De regula, cei care vor sa aiba e-mail cu mai mult spatiu, trebuie sa plateasca in plus. Utilizatorii care vor sa elimine suparatoarele reclame, pot plati, de asemenea, taxe pentru a scapa de ele. Yahoo conduce aceasta piata, cu 39,9 milioane de utilizatori. Microsoft are 34,4 milioane de clienti de e-mail la serviciile Hotmail si MSN, conform companiei de analiza a pietei, Nielsen NetRatings. America Online este pe locul al treilea, cu 31,8 milioane de utilizatori.
Google pariaza pe popularitatea motorului de cautare si pe serviciile deosebite pe care le ofera gratuit, propunandu-si ca, pana la urma, sa fie lider si pe aceasta piata. Costul de operare a unui astfel de serviciu nu trece de 2 dolari pentru 1 GB de spatiu ocupat, arata studiile efectuate de Google.
Anuntarea noului serviciu de e-mail vine dupa ce firma si-a extins recent oferta de servicii. Motorul de cautare pentru compararea preturilor, Froogle, a fost lansat oficial, fiind inclus pe prima pagina a Google, iar compania a anuntat doua noi servicii de cautare personalizata.
Extinderea activitatii companiei vine intr-un moment in care toata lumea asteapta cu sufletul la gura listarea Google la bursa, anuntata de specialistii din domeniu in a doua jumatate a acestui an. Oficialii companiei nu au comentat deloc aceasta informatie. Directorul executiv al companiei (CEO), Eric Schmidt, a spus doar ca, desi exploreaza aceasta posibilitate, Google nu are nevoie sa vanda actiuni in viitorul apropiat.
dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels