Business Hi-Tech

Google isi face retea de televiziuni de publicitate

11.10.2007, 15:11 15

Google, compania care detine cel mai popular motor de cautare pe internet, a anuntat ca isi va extinde serviciile de publicitate sub forma video pe site-ul YouTube, permitand mai multor publisheri de internet sa introduca pe propriile site-uri clipuri de pe YouTube care includ si reclame.
Compania va conecta propria retea de publicitate AdSense cu platforma YouTube pentru a oferi o alternativa la modalitatile actuale prin care sunt livrate clipurile publicitare.
Noul serviciu video de clipuri publicitare este conceput sa fie inserat pe site-uri fara modificari speciale pentru formatele text sau grafice pe care Google le furnizeaza deja.
In plus, clientii de publicitate pot opta sa plateasca pentru fiecare accesare (cost-per-click) sau pentru fiecare afisare (cost-per-impresion), cele mai des folosite metode de plata pentru publicitatea online.
Google colaboareaza in cadrul acestei initiative cu aproximativ 100 de furnizori de continut ai YouTube, printre care Guiode Broadband, Expert Village, Mondo Media, Extreme Elements si Ford Models, ceea ce reprezinta mii de clipuri video.
Actiunile Google au depasit luni pragul record de 600 de dolari pe actiune, pe fondul cresterii increderii investitorilor in tehnologiile companiei, scrie presa internationala. Cotatia titlurilor Google s-a apreciat cu 15,57 de dolari (11 euro) la 609.62 de dolari (432,27 euro) pe actiune, cu peste 100 de dolari fata de nivelul atins in urma cu trei luni, cand compania a raportat o crestere de 28% a veniturilor.
In urma cu circa 3 ani, Google a fost evaluata in cadrul ofertei publice initiale (IPO) la 85 dolari/actiune. Capitalizarea de piata a Google a urcat la 190,3 mld. dolari (135 mld. euro), similara unor companii mari cu vechime in industria IT, precum Cisco, cu o capitalizare de 199,5 mld. dolari (141,4 mld. euro), sau IBM, cu 160 mld. dolari (113,4 mld. euro).
Principalii rivali ai Google pe piata motoarelor de cautare, Microsoft si Yahoo!, au inregistrat cresteri nesemnificative la bursa. Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, detine o capitalizare de piata de circa 280,5 mld. de dolari (198,9 mld. euro), in timp ce Yahoo!, cunoscuta pentru motorul sau de cautare si serviciul de mesagerie electornica si instant, detinea ieri o capitalizare de piata de 37,6 mld. dolari (26,7 mld. euro).
Unii analisti au previzionat in ultimele saptamani ca actiunile Google vor ajunge anul viitor la 700 de dolari pe unitate, intrucat se confrunta cu o concurenta mai puternica din partea Yahoo! si castiga un nou punct de sprijin in noi forme ale marketingului pe internet, inclusiv prin imagini video online.
"Google continua sa-si majoreze cota detinuta pe piata motoarelor de cautare, in timp ce continua sa se confrunte cu mai multi competitori", a declarat Robert Peck, analist la Bear Stearns.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO