Business Hi-Tech

Google refuza sa mai filtreze rezultatele cautarilor din China

23.03.2010, 23:03 24

Google a decis sa inchida versiunea chineza a motorului sau decautare si sa redirectioneze cautarile catre un site din Hong Kong,dupa saptamani de disputa cu autoritatile chineze cu privire lacenzura impusa de guvernul de la Beijing, relateaza presainternationala.

In urma cu doua luni, Google a anuntat ca a fost victima unoratacuri cibernetice din China si ca nu mai este de acord cu cenzuraimpusa in aceasta tara si a amenintat ca isi va inchide portalul inlimba chineza. Guvernul chinez impune operatorilor de internet sablocheze anumite cuvinte-cheie si imagini pe care le considerainacceptabile, mai ales cele politice.

Oficial, Google nu a anuntat inca daca se va retrage sau nu dinChina. Saptamana trecuta, guvernul chinez a avertizat Google ca artrebui sa respecte legislatia locala, chiar daca decide sa isiinchida operatiunile pe aceasta piata.

Decizia de inchidere a portalului in limba chineza si deredirectionare catre un site din Hong Kong care nu filtreazarezultatele cautarilor conform cerintelor impuse de guvernulchinez, reprezinta o lovitura la adresa autoritatilor de laBeijing, insa s-ar putea dovedi riscanta pentru gigantul american,care paraseste cea mai mare piata de internet din lume, cu aproape400 de milioane de utilizatori.

"Incercarea de a gasi solutii pentru stoparea cenzurii pedomeniul din China nu a avut rezultate. Vrem ca serviciile noastresa poata fi accesate de cat mai multi oameni din intreaga lume,insa guvernul chinez a fost extrem de clar ca autocenzura este onecesitate legala care nu poate fi negociata", a declarat DavidDrummond, directorul pe probleme juridice al Google.

China a anuntat ca decizia Google de a ridica cenzura de pemotorul de cautare este "intru totul gresita" si violeazaangajamentul de a respecta legile chineze, informeaza BBC.

In urma deciziei, actiunile Google au pierdut 2,5 dolari,ajungand la 557,5 dolari la bursa NASDAQ. Curtea de Justitie aUniunii Europene a decis ieri ca Google nu a incalcat dreptulmarcilor prin faptul ca a permis celor care publica anunturi sacumpere cuvinte-cheie care corespund unor marci ale concurentiloracestora. Reprezentantii brandurilor implicate, precum LoiusVuitton, au declarat ca se tem ca imaginea sa nu le fie afectataprin faptul ca produsele comercializate de companiile respective arputea fi piratate.

O decizie impotriva Google ar fi putut avea efecte negativeasupra businessului companiei pe segmentul publicitatii online,care reprezinta 97% din veniturile sale anuale, adica aproape 24mld. dolari (17,7 mld. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO