Business Hi-Tech

Google sufla in ceafa Yahoo!

17.10.2006, 19:29 12

De cand Google a decis sa cumpere reteaua sociala YouTube, Yahoo! pare sa nu mai tina ritmul impus de evolutia rapida a pietei publicitatii online, scrie New York Times.
Yahoo! a incercat in urma cu cateva saptamani sa cumpere YouTube, dar discutiile au ramas la stadiul negocierii pretului si termenilor achizitiei, ceea ce i-a permis Google sa intervina rapid si sa finalizeze tranzactia.
Multi executivi din industrie subliniaza faptul ca Yahoo! pare sa fie in ultima vreme o companie inceata, care se misca foarte greu - atat in ceea ce priveste propria afacere, cat si in negocierile purtate cu alte companii.
La o prima evaluare, s-ar putea spune ca Yahoo! detine un business mai mult decat solid - este cel mai popular site de pe Internet din lume, cu peste 400 de milioane de utilizatori lunari, si un vanzator major de publicitate online atat pentru site-urile proprii cat si pentru cele ale altor companii. Iar Terry Semel, un fost executiv de la Hollywood este bine privit pentru abilitatile sale si rigoarea sa in ceea ce priveste finantele firmei.
Dar in ultimele luni, vanzarile de publicitate ale companiei au inregistrat esecuri jenante pentru o companie de talia Yahoo!. Specialistii sunt de parere ca suprematia Yahoo! in colaborarea cu marile companii s-a erodat, pe masura ce alte companii au lansat site-uri populare, operatiuni de vanzare si tehnologii de promovare.
"Yahoo! a pierdut privilegiile de care se bucura in urma cu un an sau doi", crede David Cohen, vicepresedinte al Universal McCann, o companie detinuta de Interpublic Group. El sustine ca clientii companiei sale au redus bugetul pe care il alocau Yahoo! in favoarea altor site-uri precum MySpace sau site-uri dezvoltate de marile companii media precum Viacom, proprietarul MTV.
Dar problemele Yahoo! nu se opresc aici. Valoarea actiunilor companiei s-a depreciat cu 38% in acest an, determinand multi angajati sa se orienteze catre companii mai bine cotate.
Intre timp, Google profita de dificultatile Yahoo!, si, mai mult, intentioneaza sa vanda in viitor publicitate in mediile de publicitate traditionale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO