Business Hi-Tech

Google, Yahoo si MSN duc lipsa de utilizatori fideli

04.03.2005, 00:00 33

Cei mai multi utilizatori de Internet nu se multumesc cu serviciile unui singur motor de cautare, ci apeleaza la doua sau chiar trei astfel de site-uri pentru a gasi informatiile dorite in "labirintul" de pe web, reiese dintr-un recent raport al companiei de analiza Nielsen/NetRatings.


Nici unul dintre marii jucatori nu se poate lauda cu loialitate deplina din partea utilizatorilor. Totusi, Google este oarecum favorizat: doar 58% dintre vizitatorii sai au spus ca folosesc si serviciile Yahoo sau MSN. In acelasi timp, aproximativ 70% dintre utilizatorii Yahoo si 71% dintre cei ai MSN au facut acest lucru. "Toti jucatorii majori, inclusiv Google, trebuie sa recunoasca faptul ca se bucura de loialitate totala numai din partea unei minoritati a utilizatorilor", a spus Ken Cassar, director de analiza la Nielsen/NetRatings.


"Acest lucru reprezinta o oportunitate si in acelasi timp o amenintare pentru cele trei companii si subliniaza totodata nevoia continua de inovatie pe o piata extrem de competitiva care e departe de a fi atins nivelul de maturitate." Recent, Yahoo a implinit varsta de 10 ani, care, pe scala de masura a Internetului, reprezinta un timp foarte indelungat, spun specialistii. Traditia nu tine insa neaparat loc de solutii castigatoare pe piata cautarii online, unde deocamdata Google domina lupta cu rivalii sai, Yahoo si MSN, comenteaza presa internationala.


Pentru multi, Yahoo ramane sinonim cu Internetul si se poate numi deja "un veteran care a supravietuit valului dot-com si prabusirii care a urmat, iar acum se mentine printre brandurile de top ale lumii online", scrie BBC. Insa, desi mai noua pe piata, Google pare a se fi descurcat mai bine pana acum.


Veteranul si nou-venitul au multe in comun. Ambele s-au lansat ca motoare de cautare. In anul 2000, cand Yahoo a decis sa foloseasca tehnologie Google pentru cautarile de pe site-ul sau, pentru a se concentra pe dezvoltarea si diversificarea restului portalului, tot cei de la Yahoo erau rasfatatii presei, comenteaza BBC.


Acest lucru a inceput insa sa se modifice usor, pe masura ce Google n-a mai fost doar un provider de tehnologie de cautare si s-a reprofilat catre un portal in toata regula, scotand "pe banda" servicii de mare succes, precum Gmail (e-mailul gratuit cu 1 GB spatiu de stocare), Froogle (site-ul de comparare a preturilor) sau sectiunea de stiri Google News.


Totusi, piata care aduce cele mai mari venituri va continua sa fie cautarea online si nu oferta portalelor web, spun specialistii.


Avand in vedere ca Yahoo a revenit la tehnologie proprie de cautare, cele doua companii intra in competitie directa. Al treilea adversar, MSN, care apartine gigantului software Microsoft, va continua sa influenteze lupta pentru locul intai pe sectorul cautarii web, sunt de parere analistii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels