Business Hi-Tech

IBM, furnizor de servicii turistice in Egipt

26.02.2004, 00:00 21

Turistii care viziteaza piramidele de la Gizeh si Templul din Luxor vor putea primi informatii si imagini direct pe telefonul mobil sau vor putea vorbi direct cu ghizi specializati la o linie telefonica realizata de guvernul de la Cairo impreuna cu IBM.
Proiectul face parte dintr-un amplu program al autoritatilor egiptene care are ca scop principal revitalizarea turismului in aceasta regiune. Botezat "Egiptul Etern", programul a primit finantare de 2,5 milioane de dolari din partea IBM. Pe langa linia telefonica, a fost realizat si un site unde se pot afla informatii suplimentare (http://www.eternalegypt.org).
Pentru acest program, IBM a pus la dispozitia egiptenilor doua pachete software inovatoare. Primul, care transforma textul in fisiere audio (text-to-speech) permite prezentarea informatiile in limbile engleza, franceza sau araba. Cea de-a doua aplicatie (content manager) este capabila sa aranjeze informatiile date in ordine cronologica.
De asemenea, specialistii IBM au lucrat cu responsabilii arhivelor nationale egiptene la scanarea si transpunerea in format digital a numeroase obiecte de cult, statui si imagini din Egipt. Pana acum, turistii care vizitau piramidele puteau inchiria o serie de echipamente handheld, pe care se puteau obtine imagini si harti, iar datele erau prezentate sub forma de text.
Proiectele de acest gen nu sunt noi pentru cei de la IBM, care au lucrat de-a lungul anilor la transpunerea in format digital a arhivelor Vaticanului, apoi au ajutat Muzeul Ermitaj din Sankt Petersburg sa creeze un site ce a primit numeroase premii, iar recent au participat la restaurarea operelor lui Michelangelo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels