♦ Grupul francez speră că va obţine cât mai repede aprobarea pentru achiziţie pentru a demara integrarea cu Telekom Fix ♦ Transformarea Orange într-un gigant cu afaceri de 2 mld. euro pe an nu va slăbi competiţia din România, ci din contră, o va întări.
Gigantul francez Orange, cu afaceri anuale de 42 mld. euro, unul din-tre cei mai mari ju-cători din industria globală de comunicaţii, are în plan să facă investiţii semnificative în următorii ani în România, în plus faţă de suma de 268 mil. euro alocată achiziţiei fostului Romtelecom de la nemţii de la Deutsche Telekom, pentru a-şi extinde reţelele fixe şi mobile şi a deveni astfel un jucător redutabil pe piaţa serviciilor convergente fix-mobil.
„Pe scurt, aş spune că această achiziţie subliniază prezenţa noastră pe termen lung pe piaţa românească. Această tranzacţie confirmă faptul că România este o prioritate strategică pentru Orange, deoarece am venit cu un capital suplimentar pe această piaţă. Deci, credem pe termen lung în perspectivele economiei româneşti şi în apetitul pentru transformare digitală, dar şi în prezenţa noastră în această ţară. (…) Credem, aşadar, în România, credem că avem încă multe de oferit şi mai credem că putem contribui în România în domeniile noastre de activitate şi pe baza experienţei de specialişti în oferte convergente în Europa, pe care o deţinem“, a declarat în cadrul unui interviu exclusiv cu ZF Stephane Richard, preşedinte şi CEO al grupului francez Orange.
„După această tranzacţie vom avea un business de aproximativ 2 miliarde de euro în România, deci de aproximativ 5% din totalul veniturilor grupului Orange, iar România va ajunge una dintre primele cinci pieţe ale Orange din lume. Avem Franţa, Spania, Po-lonia şi am avea România probabil pe locul patru, aşa că înseamnă că este o poziţie importantă pentru noi, este o piaţă importantă. Şi, poate mai important, este o piaţă valoroasă pentru viitor, deoarece, aşa cum v-am spus, cred că România este o ţară în care digitalizarea este avansată şi cu ajutorul ei se va putea accelera creşterea şi dezvoltarea economiei economiei româneşti. Acest lucru este posibil numai dacă aveţi jucători de telecomunicaţii puternici, capabili să investească în reţele“, a punctat Richard.