Business Hi-Tech

La sfarsitul anului trecut, Motorola aprope si-a triplat profitul

22.01.2004, 00:00 15

Motorola - al doilea mare producator de telefoane mobile din lume dupa cota de piata - a obtinut in trimestrul al patrulea al anului trecut un profit net peste asteptari, cu 281% mai mare fata de aceeasi perioada a 2002.
In cifre, profitul net al companiei s-a majorat pe ultimul trimestru al anului trecut de la 174 milioane de dolari la 489 milioane de dolari, in conditiile in care vanzarile totale au urcat 8,02 miliarde dolari. Aici cresterea a fost de patru procente fata de trimestrul patru al 2002 (17% fata de trimestrul trei al 2003), cifra totala fiind de asemenea peste asteptarile analistilor, care dadeau ca sigure incasari de 7,73 miliarde de dolari.
La nivelul intregului an 2003, incasarile Motorola au fost anul trecut mai mici decat pe 2002 (27,1 miliarde de dolari pe 2003, fata de 27,3 miliarde $ anul anterior). Profitul net a ajuns insa la aproape un miliard de dolari (893 de milioane $), fata de pierderea de 2,5 miliarde de dolari inregistrata pe 2002.
"Pe toate cele sase segmente de activitate a fost raportata in acest trimestru o crestere a numarului comenzilor, iar patru dintre divizii au anuntat si cresterea incasarilor ", a declarat Mike Zafirovski, directorul de operatiuni (COO) al Motorola. "Divizia de semiconductori s-a reintors la profit, iar cea care se ocupa de solutii pentru institutii, comert si industrie a avut rezultate record", a mai adaugat el.
"Aceste rezultate reprezinta un indiciu in plus cu privire la relansarea pietei, ceea ce implica posibilitatea imbunatatirii profitabilitatii", a spus la randul sau Edward Zander, noul presedinte si director executiv (CEO) al Motorola. El a recunoscut ca grupul trebuie sa isi imbunatateasca capacitatea de executie, in special pe segmentul telefoanelor mobile. Zander a preluat la conducerea companiei la inceputul lunii ianuarie, punand capat dinastiei Galvin la Motorola.
Totusi, divizia producatoare de telefoane mobile a avut ceva probleme in trimestrul al patrulea. Conducerea companiei a explicat aceasta situatie prin disfunctiile in aprovizionarea cu componente pentru modelele noi de telefoane, majoritatea fiind echipate cu camere de luat vederi sau ecrane color. Vanzarile pe ultimele trei luni ale anului au crescut totusi fata de trimestrul trei al 2003 cu 12%, iar numarul de comenzi a sarit cu 46% fata de aceeasi perioada a 2002.
Conducerea Motorola a anuntat ca prioritatile companiei pentru urmatoarea perioada sunt cresterea vanzarilor si a cotei de piata, precum si continuarea diminuarii costurilor. De asemenea, Motorola si-a propus sa obtina pe piata telefoanelor mobile vanzari mai mari cu 20-25% decat cele raportate in intervalul similar din 2003.
dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels