Business Hi-Tech

LG: Piaţa de TV-uri a ajuns la un milion de unităţi anul trecut, în creştere cu 35%

Sorin Spînu, senior sales manager al diviziei de home entertainment a LG Electronics România: Avem o creştere a pieţei de 35% din punct de vedere cantitativ şi de 22% din punct de vedere al valorii, ceea ce înseamnă că preţul mediu a scăzut cel mai probabil din cauza faptului că oamenii au preferat să cumpere modele mai ieftine sau branduri de categoria B sau C.

Sorin Spînu, senior sales manager al diviziei de home entertainment a LG Electronics România: Avem o creştere a pieţei de 35% din punct de vedere cantitativ şi de 22% din punct de vedere al valorii, ceea ce înseamnă că preţul mediu a scăzut cel mai probabil din cauza faptului că oamenii au preferat să cumpere modele mai ieftine sau branduri de categoria B sau C.

Autor: Ioana Nita

06.04.2015, 00:07 253

Consumul a fost stimulat de campionatul mondial de fotbal şi de creşterea economică. „Optimismul cumpărătorului a crescut după 2-3 ani de economii“, spune Sorin Spînu, senior sales manager al diviziei de home entertainment a LG Electronics România.

Piaţa locală de televizoare a ajuns anul trecut la 970.000 de unităţi, în creştere cu aproape 35% faţă de 2013, avansul datorându-se în principal reluării consumului în economie, dar şi campio­natului de fotbal şi campaniilor de reduceri organizate cu ocazia evenimentului de cum­pă­rături Black Friday şi în perioada sărbătorilor de iarnă.

„Anul trecut s-a atins pragul de 970.000 de unităţi, ceea ce înseamnă o creştere de 35% faţă de 2013. Optimismul cumpărătorului a crescut, are încredere în viitor şi a început să consume după 2-3 ani în care a făcut economii. Eu mă aşteptam ca anul trecut creşterea să fie de doar 10%“, a declarat pentru ZF Sorin Spînu, senior sales manager al diviziei de home entertainment a LG Electronics România, al doilea jucător de pe piaţa locală de televizoare.

La începutul lui 2014, majoritatea marilor producători de televizoare prezenţi pe plan local estimau o creştere modestă a pieţei de profil, de doar câteva procente, însă din a doua jumătate a anului vânzările au început să  crească. În primele nouă luni ale anului trecut, piaţa crescuse cu circa 30% din punctul de vedere al numărului de unităţi livrate şi cu 20% ca valoare a vânzărilor.

Per total, în 2014 valoarea pieţei locale de televizoare s-a situat la 290 de milioane de euro, plus 22% faţă de 2013.

„Avem o creştere a pieţei de 35% din punct de vedere cantitativ şi de 22% din punct de vedere al valorii, ceea ce înseamnă că preţul mediu a scăzut cel mai probabil din cauza faptului că oamenii au preferat să cumpere modele mai ieftine sau branduri de categoria B sau C“, a explicat Spînu, adăugând că preţul mediu de vânzare a fost de circa 300 euro (1.350 lei).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO