Business Hi-Tech

Logicode: veniturile din soft si servicii, plus 50%

20.09.2006, 19:48 35

Compania clujeana Logicode, specializata in tehnologia codurilor de bare, si-a anuntat intentia de a lansa pe piata romaneasca un nou produs de marcare industriala, care va permite alimentarea consumabilelor fara oprirea liniei de ambalare. Reprezentantii Logicode estimeaza ca pana la sfarsitul anului se vor vinde cel putin 10 noi echipamente Markem, cu o valoare totala de 300.000 de euro.
Reprezentantii companiei estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ
2 milioane de euro, in crestere cu 25% fata de 2005. "Ne bazam in primul rand pe cresterea interesului pentru solutiile de marcare industriala si print/apply destinate industriei alimentare. Cresterea consumului generat de imbunatatirea nivelului de trai creeaza presiuni pentru marirea capacitatilor de productie", a declarat Dorel Dragos, directorul general al Logicode SA.
Pe langa solutiile de marcare, etichetare si culegere automata a datelor pe care compania le ofera din 1993 pe piata din Romania, de anul acesta conducerea Logicode se orienteaza si spre dezvoltarea departamentelor de soft si de servicii. "Veniturile provenite din aceste departamente au crescut anul acesta cu aproximativ 50% fata de anul trecut", a spus Dragos.
In iulie 2005, compania a incheiat certificarea Intermec, pentru implementarea in Romania a solutiilor RFID (etichete inteligente de identificare a produselor care comunica informatii despre acestea, precum pret, date de identificare, prin frecvente radio).
"Suntem momentan in etapa de promovare a conceptului si speram ca anul acesta sa convingem o firma de pe piata romaneasca sa investeasca intr-un proiect-pilot. Acest lucru ar deschide mult piata in domeniu", a mai declarat Dorel Dragos. Potrivit acestuia, interesul clientilor pentru noua tehnologie este in crestere, desi costurile pentru implementarea ei sunt mai ridicate decat in cazul codurilor de bare. In prezent, costul unui sistem de cod de bare se situeaza intre 10.000 si 200.000 de euro, in functie de cerintele fiecarui client. "Timpul mediu de recuperare a investitiei este de maximum sase luni", a precizat Dragos.
Portofoliul de servicii pe care compania clujeana le ofera include pe langa aplicatii pentru codurile de bare si tehnologii de tiparire si marcare industriala sau tehnologii de comunicare wireless. In scopul de a oferi servicii cat mai complete, firma Logicode a dezvoltat in ultimii ani parteneriate directe cu lideri mondiali din domeniu ca: Intermec Technologies, Markem, Datamax, Casio, Avery Dennison sau Syntech Information.
"In ultimul an a crescut interesul pentru aplicatii de mobilitate precum SFA (Sales Force Automation), de tip Pre Sales, Hot Sales sau Van Sales, DSD (Direct Store Delivery), Prove of Delivery si Field Services", a mai spus Dorel Dragos.
Compania clujeana Logicode SA lucreaza cu clienti din domenii diferite, printre acestia numarandu-se companii ca: British American Tabacco, Michellin, Napolact, Elite, Nestle, SEWS, Braiconf, Dacia Textile, Selgros, Jolidon, Coca Cola HBC, Colgate Palmolive, L'Oreal, Farmec sau Rompetrol.
Infiintata in 1993 la Zalau, judetul Salaj, firma are in prezent, doua puncte de lucru, in Bucuresti si Cluj-Napoca. Momentan, compania lucreaza cu un numar de 35 de angajati, iar actionarul majoritar este omul de afaceri Dorel Dragos.

Mizeaza si pe etichetele inteligente

Logicode a inceput sa promoveze pe piata locala solutiile RFID - etichete inteligente de identificare a produselor care comunica informatii despre acestea, precum pret, date de identificare, prin frecvente radio

interesul clientilor pentru noua tehnologie este in crestere, desi costurile de implementare sunt mai ridicate decat in cazul codurilor de bare

costul unui sistem de cod de bare se situeaza intre 10.000 si 200.000 de euro, in functie de cerintele fiecarui client

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO