Business Hi-Tech

Microsoft ataca Google si Yahoo pe piata serviciilor online cu Windows Live

03.11.2005, 20:11 24

Microsoft a anuntat ieri o schimbare esentiala de strategie in modul in care distribuie aplicatiile software, lansand serviciul online Windows Live, menit sa ii ajute pe internauti sa caute si sa organizeze mai bine informatiile relevante de pe Internet.

Aceasta este o schimbare pe care Bill Gates a fost fortat sa o adopte datorita concurentei crescute din partea rivalilor precum Google sau Yahoo, mai agili pana acum pe aceasta piata, comenteaza presa internationala.

Mentionand ca este vorba de cea mai importanta schimbare de strategie din ultimii cinci ani, oficialii Microsoft au anuntat ca in viitor vor oferi mai multe din produsele de baza ale companiei sub forma de servicii online, unele finantate din publicitate, altele finantate prin abonament sau din veniturile din licente software.

"Incercam sa schimbam mentalitatea multora dintre produselor noastre inspre directia ''software ca serviciu''", a declarat Bill Gates, presedintele companiei.

Urmatoarea pe lista este suita de aplicatii pentru birou Microsoft Office, care va avea de la inceputul anului viitor un corespondent online: Office Live.

Windows Live si Office Live le vor oferi utilizatorilor acces la o serie de functionalitati ale aplicatiilor software cu acelasi nume, insa fara sa ofere aceeasi complexitate ca in cazul versiunilor instalate pe computerul utilizatorului, comenteaza presa internationala.

Astfel, Windows Live (care este disponibil deja la www.windowslive.com) reprezinta o pagina de Internet care aduce intr-un singur punct de acces mai multe tipuri de informatii si servicii: motor de cautare, acces la e-mail, un program de mesagerie online, stiri din diverse domenii, stocare de fisiere si altele, toate acestea fiind accesibile prin Internet.

"Lumea computerelor se schimba si Microsoft evolueaza in acelasi timp, adaptandu-ne la factorii prezenti din piata: hardware ieftin, capacitati mari de stocare, conectivitate broadband si interoperabilitatea datelor", a explicat pentru ZF noua strategie Ovidiu Artopolescu, director general al Microsoft Romania.

Microsoft incearca prin aceasta strategie sa isi pastreze suprematia produselor sale omniprezente (Windows si Office) imprumutand din strategia rivalilor precum Google, Yahoo sau SalesForce.com, spun analistii.

Cu toate ca serviciile online ale acestor companii au audiente mici in comparatie cu gradul de ocupare al pietei al platformei Windows, simplitatea si eficienta acestor servicii i-au motivat pe dezvoltatorii de software din intreaga lume sa lucreze din greu pentru a atrage internautii.

"Cu siguranta, Microsoft a ajuns intr-o zona pe care se concentreaza rivalii sai", a spus un analist citat de presa internationala. "Vor aparea o serie de servicii extraordinare in viitorul apropiat. Dar daca ele vor apartine lui Microsoft, Yahoo, Google sau Salesforce, asta ramane de vazut."

Viitorul serviciu Office Live va fi disponibil "la inceputul anului 2006", deocamdata intr-o prima versiune de test (beta), se scrie pe pagina de Internet dedicata de Microsoft acestei aplicatii - www.officelive.com. Serviciul va oferi companiilor acces la multe dintre functiile disponibile in aplicatiile pentru birou ale Microsoft, printre care le va da posibilitatea de a-si accesa si intretine conturile de e-mail si datele. Deocamdata, Microsoft accepta doar utilizatori din Statele Unite pentru a se inscrie pe lista celor care doresc sa testeze viitorul serviciu. Office Live este o replica la un serviciu asemanator al rivalului SalesForce.com, spun specialistii.

Directorul executiv al acestei companii, Marc Benioff, a replicat deja la initiativa Microsoft, spunand ca se indoieste de succesul acesteia. "Adevaratii inovatori de pe Internet - Amazon, eBay, Google, Salesforce.com - au reusit tocmai pentru ca Microsoft a intarziat sa inoveze."

Oficialii Microsoft nu s-au ferit sa accepte faptul ca altii sunt mai avansati pe acest drum.

"Google a facut o treaba excelenta cu tehnologia de plata in functie de clicuri pe reclamele online", a spus Ray Ozzie, director de tehnologie al Microsoft. "Cu toate astea, atat ei, cat si noi suntem abia la inceput."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO