Business Hi-Tech

Microsoft cauta sa revina in motoare de cautare

01.10.2007, 01:12 17

Microsoft, cel mai mare producator software din lume, detine in Statele Unite intre 8 si 13% din piata de cautare pe internet, in functie de compania care se ocupa de colectarea si analiza datelor din piata.
Studiile asaza Microsoft in spatele Yahoo!, care detine 20-23% din piata, si cu mult in urma lui Google, compania care acapareaza intre 54 si 64% din numarul total al cautarilor efectuate pe internet in Statele Unite. Potrivit companiei de cercetare Hitwise, cota de piata a Microsoft pare a se micsora, inregistrand de la inceputul acestui an o scadere de 4 procente.
Microsoft a lansat la inceputul anului un program numit Microsoft Search and Win care ii rasplateste pe utilizatorii motorului sau de cautare Live Search. Campania a sprijinit Microsoft, care a castigat cota de piata in aceasta vara. Dar incercarea de a convinge utilizatorii prin promisiunea unor premii noi in schimbul accesarii motorului Live Search a dus la cresterea cotei doar pentru cateva luni, nefiind o strategie eficienta pe termen lung.
Satya Nadella, vicepresedinte la Microsoft responsabil pentru cautare si publicitate online, apreciaza ca bara de cautare MSN, atasata browserului de internet, reprezinta principala sursa de trafic, in conditiile in care toate copiile de Windows aduc la cunostinta utilizatorului posibilitatea de activare a acesteia. "Primim destule cereri din partea utilizatorilor care aleg aplicatiile noastre pe browserul lor Ei reprezinta sursele noastre de crestere", a precizat Nadella.
Dar oficialii Microsoft au recunoscut in mai multe randuri ca aproximativ 1% din traficul motorului de cautare survine dupa ce utilizatorii incearca adresa Live.com.
"Pana in prezent nu am marketat corespunzator Live.com. Practic, prin relansarea Live Search vom fi foarte concentrati pe promovarea MSN prin intermediul experientei din timpul cautarii pe Live. Aceasta este strategia noastra, pentru ca acela este mediul in care putem castiga mai multe prin oferirea unei experiente diferite, si ne dorim atragerea catre MSN a clientilor si consumatorilor care efectueaza cautari pe internet", a precizat oficialul Microsoft.
Analistii sunt de parere ca Microsoft ar trebui sa renunte la lupta de a prinde din urma marele rival Google, in schimbul acordarii unei atentii mai mari atragerii utilizatorilor catre Live.com. In plus, scepticii afirma raspicat ca singura sansa ramasa Microsoft pe aceasta piata sunt cei 70 de milioane de utilizatori ai motorului de cautare.
Recenta relansare a Live Search nu reprezinta decat aducerea la zi a portalului cu toate facilitatile pe care rivalii Google si Yahoo! le ofera deja de o buna vreme. Iar in aceste conditii, cei mai sceptici dintre analisti se intreaba daca aceste modificari vor mai putea schimba ceva.
"Cei 70 de milioane de utilizatori pe care ii avem reprezinta un numar considerabil, si vom avea venituri doar daca reusim sa ii atragem sa efectueze mai multe cautari pe internet", a incheiat Nadella.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO