Business Hi-Tech

Minidiscul revine

13.01.2004, 00:00 23

Sony a lansat pe piata o noua versiune a minidiscului (MD) care poate stoca acum pana la 45 de ore de muzica, adica de vreo 40 de ori mai mult decat pana acum.
Noul disc, botezat HiMD, are o capacitate de aproximativ 1 GB si suporta o calitate mult mai buna a sunetului fata de primele versiuni. Sony a prezentat de asemenea noile playere de muzica dotate cu astfel de discuri, care sunt disponibile pe piata la preturi intre 280 si 420 de dolari. Un disc de tip nou costa 6,5 dolari, in timp ce minidiscul clasic (80 de minute de muzica, adica aproximativ 15 melodii) costa 90 de centi.
Minidiscurile Sony nu au in acest moment mare succes pe pietele din afara Japoniei. Vanzarile din aceasta tara insumeaza 60% la nivel mondial, in timp ce Europa acumuleaza numai 24%, iar SUA 10 procente. Sony a inceput insa acum sa promoveze puternic noul sistem, propunandu-le rivalilor de la Matsushita, Sharp si Kenwood sa utilizeze noul format.
Sony spera ca noile playere digitale sa sporeasca vanzarile de muzica digitala pe propriul site ce urmeaza a fi lansat in curand, dupa cum playerul iPod a sporit vanzarile de muzica pe site-ul Apple iTunes. Serviciul de muzica al Sony, Connect, va pune la vanzare 500.000 de melodii, la pretul de 99 de centi bucata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels