Business Hi-Tech

Motorola lanseaz a primele sale televizoare LCD

08.01.2004, 00:00 29



Decizia celui de-al doilea producator mondial de celulare, Motorola, de a vinde din nou, dupa 30 de ani, televizoare sub brandul sau s-ar putea dovedi un succes rasunator, dar si un esec, spun analistii pietei.



Motorola urmeaza astfel o tendinta generala resimtita in randul gigantilor IT, care au inceput din 2003 sa exploreze noi piete pentru a realiza mai mult profit. Atat liderii mondiali pe piata computerelor, Dell si Hewlett-Packard, cat si companiile cu experienta in domeniul electronicelor, precum Seiko-Epson, au inceput sa produca televizoare cu ecran plat pe tehnologia cu cristale lichide (LCD). Motorola, HP si Epson vor prezenta primele lor televizoare la salonul IT Computer Electronic Show (CES) de la Las Vegas (8-11 ianuarie).



In acest moment, concurenta este destul de mare pe segmentul televizoarelor cu ecran plat, unde japonezii de la Sony, Sharp si Matsushita se lupta din greu cu concurentii coreeni Samsung si LG. Vanzarile de televizoare cu ecran LCD nu sunt insa deloc mari, iar pe 2003 au reprezentat numai 2,4% din totalul vanzarilor de televizoare la nivel mondial. Cauza:pretul mare care nu e la indemana oricui. Specialistii se asteapta ca procentul sa creasca la 4,5% anul acesta si 8,3 % in 2005. Analistii estimeaza de asemenea ca televizoarele cu tub catodic vor fi inlocuite incet-incet de noile produse LCD sau cu plasma, care sunt mai performante. Companiile de analiza spun ca pretul televizoarelor LCD va continua sa scada odata cu cresterea interesului publicului pentru ele. De exemplu, cele cu diagonala de 30-39 de inci vor ajunge la 1.250 de dolari in 2006, fata de 3.000-3.500 de dolari acum.



Motorola a inceput productia de televizoare in anii '70, impreuna cu compania Quasar, insa a vandut ulterior aceasta divizie. Anul acesta, Motorola va produce televizoarele cu ecran plat impreuna cu partenerul sau din Hong Kong, Proview International.
dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels