Business Hi-Tech

MySpace face profit pe seama filmului despre Facebook

Autor: Magraon Andreea

27.09.2010, 23:47 32

Reţeaua de socializare MySpace, care are peste 100 de milioanede utilizatori în lume, este unul dintre principalii beneficiari depe urma apariţiei controversatului film despre Facebook, reţeaua desocializare concurentă, "The social network" (Reţeaua socială),scrie cotidianul britanic Financial Times. Studiourile de filmSony, care au produs filmul, plătesc MySpace pentru a promovapelicula pe site-ul reţelei de socializare.

Astfel, pe pagina de start MySpace se gasesc afişe şi clipuri înformat HD cu noul film. Reprezentanţii MySpace nu au dat detalii cuprivire la încasările pe de urma acestei campanii de promovare.

"The Social Network", care va avea vineri lansarea oficială înSUA, îl prezintă pe fondatorul Facebook Mark Zuckerberg ca pe opersoană arogantă, nesociabilă, dispusă să-şi sacrifice prieteniipentru a-şi construi compania. Tocmai din această cauză, relaţiiledintre Sony şi Facebook s-au deteriorat pe măsură ce se apropiadata lansării filmului. Aaron Sorkin, scenaristul filmului, spunecă "The Social Network" nu a fost creat ca un atac ca adresa luiZuckerberg. "Vreau să fiu corect faţă de acest tânăr, pe care nu-lcunosc, care nu mi-a făcut nimic. Nu merită să primească un pumn înfaţă", a declarat Sorkin.

Facebook este în prezent cea mai mare reţea de socializare dinlume, cu peste 500 de milioane de utilizatori la nivel mondial.Dintre aceştia 1,64 de milioane sunt în România. Compania a fostestimată luna trecută la 33,7 miliarde de dolari, potrivitpreţurilor la care s-au efectuat mai multe tranzacţii.

Reţeaua de socializare s-a distanţat de film, pe care l-acaracterizat drept o pură ficţiune. Sony şi-a apărat însă pelicula,argumentând că scenariul "este rezultatul unei cercetăriîndelungate, bazate pe interviuri cu multe persoane care apar capersonaje în film". "Chiar dacă Facebook urăşte filmul, nu ştiu câtde dăunător este el companiei", este de părere David Kirkpatrick,autorul cărţii "Efectul Facebook". Filmul a primit recenziipozitive, iar unele voci susţin că acesta ar putea fi nominalizatla Premiile Oscar de anul viitor.

"The Social Network" prezintă istoria apariţiei Facebook,reţeaua de socializare creată de Mark Zuckerberg în 2004, când erastudent la Harvard. Fiind părăsit de iubită, Zuckerberg a pusbazele unui site - care s-a transformat mai târziu în Facebook -unde colegii săi puteau compara poze cu diferite studente. El alucrat la înfiinţarea reţelei de socializare cu colegii săi DustinMoskovitz (care era şi colegul său de cameră), Eduardo Saverin şiChris Hughes, personaje care apar în film.

Zuckerberg a lansat site-ul pe 4 februarie 2004, iar după o lunăa plătit 35 de dolari pentru a înregistra adresa de webthefacebook.com (numele a fost scurtat mai târziu) şi a început săplătească 85 de dolari pe lună unei companii de web-hosting. Cumnumărul de utilizatori creştea, Zuckerberg a ajuns să discute cuimportanţi investitori din Manhattan, care i-au oferit 10 mil. $pentru mica sa companie de numai patru luni. Tânărul a refuzat însăşi a decis să-şi mute compania în Palo Alto, în Silicon Valley.Menţinând Facebook, acesta a investit peste 20.000 de dolari totcumpărând servere, bani pe care îi strânsese din diferite joburi deprogramare. Dar până în toamna aceluiaşi an, numărul de membri sedublase, la 200.000, ceea ce l-a obligat pe fondatorul companiei săapeleze la investitori. Primul care a investit în Facebook a fostPeter Thiel, CEO-ul PayPal, care a cumpărat 10,2% din acţiuni cu500.000 $, ceea ce evalua compania la 4,9 milioane de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO