Business Hi-Tech

netBridge face marketing online cu un ochi inspre Google

17.01.2006, 20:20 24

Serviciul autohton de analiza de marketing online T3, dezvoltat de compania netBridge, va suferi o serie de modificari de strategie, in principal datorita concurentei cu serviciul similar al celui mai mare motor de cautare din lume, Google Analytics.

"Suntem multumiti de T3. Credem in acest serviciu si vrem sa-l dezvoltam", a spus pentru ZF Orlando Nicoara, director general al netBridge. "Dar dupa ce Google a lansat serviciul Analytics (care este gratuit, spre deosebire de T3 - n.r.), cautam variante optime pentru dezvoltarea viitoare".

Cert este ca T3 nu va deveni un serviciu gratuit. "Va ramane contra-cost, insa vom cauta sa oferim mai multa valoare adaugata", a spus Nicoara.

T3 reprezinta o versiune avansata a serviciului de monitorizare web Trafic.ro, detinut de asemenea de catre netBridge. Spre deosebire de Trafic.ro, care este un sistem general de masurare a audientei, "T3 este un serviciu care ofera o analiza mai flexibila si comparatia datelor, pentru definirea, urmarirea si evaluarea activitatii de marketing a clientului", a spus Tudor Fratila, directorul diviziei de Analiza Web a companiei netBridge si fostul responsabil de proiect al Trafic.ro.

Inserand in paginile sale un cod special, un client al serviciului T3 poate afla informatii detaliate precum: care sunt cele mai vizitate pagini, urmarirea unor anumite pagini, precum si daca o categorie de informatii devine mai interesanta sau mai neinteresanta, in timp, pentru vizitatori.

Dupa circa doua luni de la lansare, T3 are circa 60 de clienti, conform oficialilor netBridge. Printre cei mai importanti clienti se numara Gazeta Sporturilor, Tornado, Acasa.ro, Pagini Aurii. "In plus, exista multi altii care testeaza serviciul gratuit pentru 30 de zile, din care unii probabil vor ramane clienti si dupa expirarea perioadei de testare", a spus Fratila.

Pentru clienti, utilizarea T3 se face cu plata unei taxe lunare ce variaza intre 10 si 100 de euro, in functie de numarul de afisari (incarcari ale paginilor web) ale site-ului monitorizat. Cel mai mic tarif (10 euro) este achitat de proprietarii site-urilor care inregistreaza maximum 40.000 de afisari pe luna, iar cel mai mare (100 euro) revine site-urilor cu peste 8 milioane de afisari. Site-ul aflat pe primul loc in topul Trafic.ro, Softpedia.com, a inregistrat peste 8,1 milioane de afisari doar in ultima saptamana, fiind urmat de Soft32.com, cu 2,7 milioane de afisari in aceeasi perioada.

Oficialii companiei nu au oferit detalii asupra nivelului veniturilor atrase de noul serviciu.

Ei spun ca in Romania nu mai exista alt serviciu similar cu T3, dar ca la nivel international mai exista rivali, dintre care cel mai important este Google Analytics. Analytics este un serviciu lansat de Google in noiembrie anul trecut. Cu toate ca este gratuit, inscrierile se fac numai pe baza de invitatie - exista o lista de asteptare, iar Google aproba periodic noi site-uri, explicatia fiind ca cererea pentru acest serviciu a fost mult mai mare decat se asteptau responsabilii acestui proiect.

Ca si Analytics, T3 nu publica topuri ale celor mai vizitate site-uri, ci ofera doar servicii de monitorizare personalizate pentru fiecare client in parte. In schimb, servicii precum Trafic.ro (detinut tot de netBridge) in Romania sau Comscore.com in SUA fac publice analize comparative intre site-uri, fara a oferi insa informatii foarte detaliate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO