Business Hi-Tech

Nokia, Louis Vuitton si Vodafone sunt cele mai valoroase branduri din Europa

Nokia, Louis Vuitton si Vodafone sunt cele mai valoroase branduri din Europa

Click pentru imaginea marita

17.09.2008, 20:09 78

Compania finlandeza Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, este cel mai valoros brand european, fiind estimat la 38,238 miliarde de euro, potrivit unui studiu al Institutului European pentru Branduri.

Studiul "eurobrand2008" a fost realizat de catre grupurile austriece Novomatic si Raiffeisen si a analizat peste 3.000 de marci din 24 de tari si 16 industrii.

Nokia este urmata in clasamentul european al celor mai valoroase branduri de compania franceza de bunuri de lux LVMH (Mo‘t Hennessy - Louis Vuitton), cu o valoare estimata la 34,907 miliarde de euro. Pe locul trei este situat grupul britanic Vodafone, cel mai mare operator de telefonie mobila din lume, evaluat la 24,128 miliarde de euro.

Pe urmatoarea pozitie se situeaza tot un operator mobil - grupul Telefonica din Spania (22,550 miliarde de euro), urmat de Unilever (21,638 miliarde de euro) si producatorii de automobile Mercedes-Benz (21,359 miliarde de euro) si BMW (20,061 miliarde de euro).

Pe urmatoarele trei pozitii se afla RBS (Royal Bank of Scotland), evaluata la 19,135 miliarde de euro, operatorul de telefonie France Telecom, care detine brandul Orange (19,123 miliarde de euro) si Deutsche Bank, cotata la 18,172 miliarde de euro.

Studiul a mai relevat faptul ca exista o diferenta semnificativa intre distributia brandurilor in Europa de Vest, respectiv Europa de Est. Principalele zece marci din Germania, Marea Britanie si Franta cumuleaza 46% din totalul valorii cumulate a brandurilor analizate din cele 24 de state in care a fost realizat studiul. De asemenea, 44% din valoarea totala este reprezentata de brandurile tarilor Italia, Spania, Elvetia, Olanda, Finlanda, Suedia si Austria.

Tarile est-europene sunt dominate de catre companii care activeaza sub branduri internationale, cele nationale fiind relativ slab cotate, spun analistii Institutului European pentru Branduri, amintind de OTP Bank, Beeline sau Gorenje ca exceptii de la aceasta regula.

Potrivit acestora, Germania este centrul european al brandurilor, tara furnizand 15 din primele 50 de marci europene.

Capacitatea brandurilor de a contribui la dezvoltarea economica este ilustrata de raportul dintre valoarea cumulata a principalelor branduri si Produsul Intern Brut (PIB) pe cap de locuitor.

Cele mai bune raporturi au fost inregistrate in Finlanda (37,3%) si Elvetia (26,6%), in timp ce la polul opus s-au situat Romania (0,05%) si Bulgaria (0,48%). Rusia se afla intr-o situatie mai buna, cu un raport de 1,26%.

Un alt stat in care brandurile contribuie semnificativ la dezvoltarea economica este Austria, cu un raport de 16,5%, care depaseste media europeana de 9,4%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO