Business Hi-Tech

Orange analizeaza magazin cu magazin retelele a 60 de parteneri din retailul GSM

Orange analizeaza magazin cu magazin retelele a 60 de parteneri din retailul GSM
12.04.2009, 19:32 859

Un numar de 60 de companii de retail GSM, care detin impreuna peste 600 de magazine prin care vand serviciile si produsele Orange, va trebui sa aleaga intre intrarea intr-un program de franciza oferit de operator si intreruperea parteneriatului, dupa ce operatorul de telefonie mobila a decis sa schimbe forma de colaborare cu partenerii mici si mijlocii din retail, pentru a creste eficienta retelei sale de distributie.

Practic, Orange si-a impartit reteaua de parteneri pe retail GSM in doua: marile retele (Fonomat, Euro GSM, Say), care au fiecare un numar mare de magazine si cu care relatia de business va fi una speciala, si companiile medii si mici - cu care colaborarea va fi complet diferita de ce a fost pana acum.
Retailerii mici si mijlocii au o pondere de aproape 60% in reteaua de retail a Orange, din punctul de vedere al numarului de magazine. Orange nu ofera detalii despre contributia in venituri si clienti noi a celor 600 de magazine.
De la o colaborare bazata pe tinte de vanzari, comisioane si bonusuri pentru depasirea obiectivelor, Orange trece acum la un sistem de franciza pentru a controla astfel mult mai strict ce se intampla in magazinele partenerilor, de la situatia financiara, managementul relatiilor cu clientii, pregatirea si numarul angajatilor pana la designul spatiului comercial.
Mutarea Orange vine intr-un context deosebit: piata de telefonie mobila s-a maturizat, astfel ca numarul de clienti noi scade, iar, pe de alta parte, problemele din economie pun de asemenea presiune pe bugetul pentru comunicatii al clientilor. In acest context, operatorii iau masuri pentru a-si proteja veniturile si marjele de profit.
"Programul de franciza a fost construit pentru a creste eficienta retelei de distributie a Orange in ceea ce priveste vanzarile, activitatea operationala si eforturile de marketing. Prin programul de franciza, Orange le ofera partenerilor posibilitatea de a-si imbunatati performanta retelelor de retail si de a valorifica noi oportunitati de dezvoltare pe o piata matura in care cerintele si asteptarile clientilor sunt din ce in ce mai mari si mai variate", explica oficialii Orange.
 
Criterii dure de selectie
Aplicarea la programul de franciza nu prespune insa in mod automat acceptarea unui partener actual al Orange, avertizeaza oficialii operatorului, care precizeaza ca vor analiza dupa criterii foarte dure fiecare companie. "Retelele vor fi analizate magazin cu magazin", spun oficialii Orange. Este posibil astfel ca un partener actual al Orange sa fie acceptat in sistemul de franciza cu mai putine magazine decat cele actuale.
"In programul de franciza vor ramane partenerii performanti care vor avea ocazia sa valorifice noi oportunitati de dezvoltare si sa se concentreze mai bine asupra oferirii celei mai bune experiente clientilor Orange", spune Florin Popa, directorul de vanzari si distributie al Orange.
"Principalele criterii care stau la baza atribuirii unei francize sunt dorinta si abilitatea antreprenorilor de a-si conduce afacerea in conformitate cu standardele de calitate, indicatorii de performanta si procedurile de executie impuse prin relatia francizor-francizat." Dupa acceptarea in sistem, retailerii platesc o taxa de aderare si apoi o redeventa. Orange nu a oferit detalii despre valoarea taxei de aderare si a redeventei. Operatorul se asteapta sa primesca propuneri de intrare in franciza si de la companii care pana acum nu au colaborat cu Orange.
Orange este numarul unu pe telefonie mobila, cu 10,3 milioane de clienti si venituri de 1,3 mld. euro in 2008.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO