Business Hi-Tech

Orange anunţă venituri de 1,1 mld. euro pentru primele 9 luni din 2023. În trim. 3 veniturile au fost de 384 mil. euro, mai mici cu 4,7%. Creştere pentru veniturile din IT&C ale Orange Business. Preţul agresiv de 9 lei aduce un boom pentru abonamentul digital Yoxo

Orange anunţă venituri de 1,1 mld. euro pentru primele...

Autor: Adrian Seceleanu

24.10.2023, 11:42 390

Orange, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de comunicaţii, a înregistrat în trim. 3 venituri de 384 mil. euro, în scădere cu 4,7% faţă de anul anterior, conform datelor comunicate de companie. „În primele nouă luni din 2023 cifra de afaceri este de 1,144 de miliarde de euro, în scădere cu 2,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut”, conform sursei citate.

La 30 septembrie 2023, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 9,7 milioane de clienţi, internet fix în bandă largă către 1,1 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit către 1,2 milioane de clienţi.
“Traversăm o perioadă plină de provocări, iar energia noastră se concentrează pe păstrarea încrederii clienţilor, a promisiunilor de brand şi a calităţii serviciilor de conectivitate cu care ne-am obişnuit utilizatorii. În timp ce piaţa de consumer a devenit din ce în ce mai solicitantă, segmentul B2B a rămas un motor de creştere datorită soluţiilor de top oferite de Orange Business companiilor şi administraţiilor publice. Continuăm să mizăm pe experienţe digitale complete precum YOXO, care rămâne în topul preferinţelor nativilor digitali. În tot ceea ce facem este o prioritate pentru noi să reducem amprenta de carbon şi să acţionăm cu responsabilitate faţă de mediu, făcând paşi concreţi în acest sens prin lansarea unui magazin sub conceptul ”Re”, dar şi prin creşterea gradului de utilizare a resurselor de energie verde”, a comentat rezultatele Julien Ducarroz, CEO al Orange România.

Ce date a mai comunicat Orange despre trim. 3:

* Pe parcursul T3 2023, acoperirea 4G a ajuns la 98,76% din populaţie, iar cea 4GĂ la 82,23%. Reţeaua 5G/5GĂ, cu cele mai rapide viteze de transfer, de până la 1,5 Gbps, este acum prezentă şi în Baia Mare, Brăila şi Galaţi, numărul total al oraşelor cu acoperire 5G ajungând la 38.

* În Orange Business, veniturile din IT&C în ultimele 9 luni au crescut cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În mod specific, trimestrul al treilea a avut o creştere de 45% comparativ cu T3 2022, susţinută de servicii de securitate cibernetică care continuă să prezinte interes pentru companii, dar şi de soluţii pentru oraşe inteligente şi proiecte de digitalizare a administraţiei publice şi a învăţământului.

* Datorită ofertei lansate de YOXO, abonamentul de 9 lei, a flexibilităţii şi a facilităţilor multiple, produsul 100% digital a înregistrat la final de T3 2023 o creştere de peste 70% a numărului de utilizatori faţă de perioada similară a anului trecut.

* Canalele de chatbot, Djingo, şi voicebot, Djia, au beneficiat de un interes crescut din partea clienţilor şi în acest trimestru, Djia oferind asistenţă pentru 11% mai multe situaţii faţă de anul trecut, printre funcţionalităţile accesate cel mai des fiind opţiunile de roaming, factură şi ofertare.

* În T3 2023, Orange a continuat să implementeze acţiuni ce vizează decarbonizarea, în linie cu angajamentul Grupului Orange de a atinge #NetZeroCarbon până în 2040. Astfel, Orange a redeschis magazinul din Piaţa Victoriei sub un nou concept construit în jurul programului “Re”. Cu sprijinul clienţilor, în programul “Re”, au fost colectate până acum Â395.000 de telefoane. În august, Orange a anunţat că a semnat primul contract de tip virtual Power Purchase Agreement (vPPA), prin care companiile parte a Grupului Orange România îşi vor acoperi, în următorii 6 ani, 30 GWh din necesarul anual de energie electrică cu energie verde.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24