Business Hi-Tech

OTE: 25% din investitiile de 127 mil. euro ale Romtelecom - in echipamente instalate la clienti

16.11.2009, 23:05 26

Romtelecom, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii detelefonie fixa, internet si televiziune prin satelit, a investit inprimele noua luni din acest an aproape 130 de milioane de euro, iarun sfert din aceasta suma este reprezentata de costurileechipamentelor instalate la clienti, potrivit datelor grupului elenOTE.

Investitiile de aproximativ 30 de milioane de euro inechipamente instalate la clienti - precum echipamentele necesarepentru instalarea televiziunii prin satelit - au sustinut crestereaRomtelecom pe noile sale linii de business. Spre exemplu, companiaa castigat in noua luni aproape 200.000 de clienti noi pe serviciiTV, iar unul dintre factorii-cheie in atragerea clientilor a fostoferirea gratuita a echipamentelor necesare receptionariiserviciului.

Managerii OTE spun insa ca piata din Romania este una afectatade o competitie extrem de dura si pe care, in plus, se simtputernic si efectele recesiunii.

Lupta sa nu piarda nici clientii carora le expiracontractele

"In Romania, continuam sa ne confruntam cu o competitie foarteagresiva, cu oferte 2-play, 3-play sau chiar 5-play pe care chiarnu le putem egala. Aici, ca si in Grecia, subliniem calitateaserviciilor si a relatiilor cu clientii ca valori care nediferentiaza si asupra carora nu dorim sa facem compromisuri", adeclarat, intr-o conferinta cu investitorii, Iordanis Aivazis -Chief Operating Officer al grupului OTE. "Pierderea de linii detelefonie fixa a fost de 57.000 in al treilea trimestru, cu circa10.000 mai putine decat in trimestrul anterior. Dar, din nou, pelanga pierderea de clienti catre competitorii cu tarife mai mici amfost fortati sa deconectam o parte din clienti avand in vedere carecesiunea isi spune cuvantul. Evolutia numarului de clienti peinternet ramane una puternica, cu 25.000 de clienti noi, o cresteremai rapida decat cea din trimestrul precedent", a adaugatAivazis.

Managerul OTE spune ca schimbarile din oferta comerciala aRomtelecom vizeaza nu doar achizitia de clienti noi de pe piata, cisi mentinerea bazei existente in contextul in care contractele unorutilizatori expira exact in aceasta perioada. "Cum acum intramintr-o perioada in care o parte din contractele vechi intra inperioada in care expira, trebuie sa ne asiguram ca avemimplementate metode eficiente de retentie a clientilor", a spusIordanis Aivazis in cadrul unei intalniri cu investitori sianalisti.

OTE nu a oferit detalii despre numarul clientilor care se aflain aceasta situatie, insa conform datelor financiare aleRomtelecom, compania a castigat in ultimul trimestru din 2007118.000 de clienti pe internet si 100.000 de clienti pe serviciiTV.

Romtelecom a anuntat recent un nou portofoliu de servicii pevoce, moment in care a redus tarifele pentru mai multeabonamente.

Spre exemplu, abonamentul Voce nelimitat, care includeconvorbiri nelimitate si gratuite spre orice retea fixa, are untarif mai mic cu 2,2 euro fata de oferta comerciala precedenta.

Veniturile Romtelecom au scazut in trimestrul al treilea la200,7 milioane de euro, de la 214 milioane de euro in perioadacorespunzatoare a anului trecut, iar profitul OIBDA (operational)s-a redus cu 6,8% in acest interval, de la 71,9 milioane de euro la67 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO