Business Hi-Tech

Pascu, UPC: Internetul la 120 Mbps, cheia creşterii

Pascu, UPC: Internetul la 120 Mbps, cheia creşterii

Severina Pascu, CEO al UPC: Din trimestrul al doilea - momentul lan­sării serviciilor de date Fiber Power - se obser­vă creşterea numărului de abonamente

Autor: Adrian Seceleanu

24.02.2012, 00:04 2274

Lansarea în trimestrul doi al anului trecut a serviciilor de acces la internet la viteze de până la 120 Mbps - cele mai mari de pe piaţă chiar şi în raport cu liderul RCS&RDS - a fost unul dintre factorii-cheie în repoziţionarea pe piaţă a UPC şi a creşterii cu 4% a numărului de abonamente din 2011, a declarat Severina Pascu, directorul executiv al operatorului.

"Din trimestrul al doilea - momentul lan­sării serviciilor de date Fiber Power - se obser­vă creşterea numărului de abonamente", a spus Severina Pascu. "Lansarea acestor servicii a generat o creştere foarte bună a tuturor segmentelor, nu doar pe internet."

Pascu a menţionat ca surse de creştere şi introducerea unor noi pachete de telefonie, cu minute incluse şi includerea în ofertă a unor telefoane fixe fără fir (cordless).

"Impactul acestor două schimbări, realizate pe baza unor studii finalizate în 2010, a fost unul foarte bun."

UPC a raportat un avans de 30,7% al abonaţilor pe telefonie fixă în 2011, la 184.100 de utilizatori.

Pe segmentul TV compania s-a concentrat puternic şi pe segmentul clienţilor din zona de vârf, încercând astfel să fructifice faptul că e singura companie care oferă şi conţinut 3D, pe lângă posturi HD şi funcţii precum recorderul digital. "Evoluţia pozitivă a fost efectul extinderii grilei de canale din portofoliul UPC România. Totodată, operatorul are cea mai mare grilă de canale HD transmise prin cablu - 13 - şi singurul operator care poate oferi abonaţilor conţinut 3D prin intermediul canalului High TV", a declarat Severina Pascu.

Compania a avut anul trecut şi venituri mai mari şi un număr în creştere de clienţi pe segmentul business, a spus Severina Pascu, fără a oferi detalii.

Piaţa a continuat să fie dificilă anul trecut, cu "presiuni" pe venituri în contextul competiţiei cu jucători precum RCS&RDS sau Romtelecom, însă venitul mediu lunar pe utilizator (ARPU) înregistrat de UPC a fost stabil, a spus directorul UPC România.

Veniturile companiei au coborât anul trecut cu 2,7%, la 143,5 mil. dolari, compania în­ce­tinind semnificativ ritmul de scădere al afacerilor, odată cu creşterea numărului de abonamente cu 3,6%, la 1,608 milioane, potrivit datelor prezentate joi de grupul-mamă Liberty Global.

În anul anterior, veniturile companiei au scăzut cu 8,4% faţă de 2009, de la 161,1 milioane de dolari la 147,5 milioane de dolari.

Pascu a afirmat că internetul este segmentul de piaţă cu cel mai mare potenţial de creştere şi în 2012, compania urmând să investească în reţeaua de date pentru a extinde zona de acoperire Fiber Power.

La sfârşitul anului 2011, UPC oferea servicii Fiber Power 120Mbps în aproximativ 70% din localităţile în care compania operează.

Compania UPC, înregistrată în Olanda, face parte din grupul american Liberty Global, cu 20 de milioane de clienţi în 13 ţări.

Veniturile Liberty Global au crescut anul trecut cu 13%, la 9,5 miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO