Business Hi-Tech

Playerul Microsoft Zune vine in acest an

18.09.2006, 20:29 18

Cel mai mare producator de software din lume, Microsoft, are in plan sa lanseze playerul portabil de melodii digitale si continut video Zune la sfarsitul acestui an, intrand astfel pe o piata extrem de competitiva, dominata de producatorul american de echipamente electronice si IT Apple prin intermediul playerelor iPod si magazinului de continut digital online iTunes, scrie The New York Times.
Noul player le va permite utilizatorilor sa descarce melodii si clipuri video de pe Internet, fara a necesita sa fie conectat la un computer, fapt care ii va oferi un avantaj competitiv asupra playerelor Apple, pe o piata in valoare de peste 4 miliarde de dolari (3,15 miliarde de euro) a echipamentelor multimedia portabile.
In plus, playerul Microsoft le permite utilizatorilor sa trimita melodii altor utilizatori de playere Zune, in sistem wireless, acestia avand posibilitatea sa asculte melodia respectiva de trei ori, intr-o perioada de trei zile, dupa aceea fiind nevoiti sa o cumpere pentru a o mai putea asculta. "Zune nu este un simplu echipament portabil", este de parere J. Allard, vicepresedinte al diviziei de design a Microsoft. "Odata cu playerul, Microsoft introduce pe piata o noua platforma prin care utilizatorii sa faca schimb de melodii si sa socializeze in acelasi timp", a mai spus acesta.
Practic, sistemul propus de Microsoft este destul de diferit de cel al Apple, punand foarte mult accentul pe transferul de continut digital intre utilizatori, iar compania lui Bill Gates spera sa castige o cota de piata importanta prin aceasta tehnologie foarte asemanatoare cu Xbox Live, reteaua de gaming a companiei, scrie The New York Times.
Playerul de melodii digitale reprezinta doar prima etapa a planului Microsoft de a crea un brand in zona dispozitivelor portabile, in strategia companiei prefigurandu-se si lansarea unui telefon mobil marca Zune.
De asemenea, Microsoft se afla in discutii cu mai multe televiziuni importante si studiouri de filme in vederea incheierii de parteneriate pentru distributia de fisiere video prin intermediul magazinului de continut digital Zune Marketplace, concurent direct cu iTunes, pe care compania are in plan sa-l lanseze odata cu playerul.
Astfel, compania va investi sute de milioane de dolari in dezvoltarea si promovarea brand-ului Zune, chiar daca rezultatele investitiilor vor fi vizibile peste cativa ani, conform oficialilor companiei.
Playerul are un design dreptunghiular si un aspect similar cu playerele iPod, vine dotat cu un ecran cu diagonala de 3 inchi, depasind ecranul de 2,5 inchi al playerelor Apple, are memorie de 30 GB, tuner radio FM si va fi disponibil pe negru, alb si maro. Playerul va fi produs de Toshiba, conform anunturilor anterioare ale Microsoft.
"Zune nu va distruge iPodul, dar are o serie de caracteristici atractive, pe care Apple nu le-a dezvoltat. Pe termen scurt, Microsoft va castiga cota de piata in defavoarea altor concurenti, insa printre acestia nu se numara si Apple", a declarat Michael Gartenberg, analist la firma JupiterResearch.
Conform unui studiu efectuat de compania de cercetare a pietei NPD, iPod detine peste 50% din piata mondiala a playerelor digitale, in timp ce in SUA, iTunes inregistreaza 70% din vanzarile de melodii digitale, iar iPod detine o cota de piata de 75%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO