Business Hi-Tech

Reclamele va urmaresc si in taxi

10.02.2005, 00:00 31

Calatoriile cu taxiul in metropolele americane sunt pe cale sa devina mult mai interesante. O companie de publicitate din New York planuieste sa instaleze in scaunele din fata ale taxiurilor sisteme multimedia fara fir. In cateva luni, vor fi puse in functiune 600 de sisteme in Boston, Chicago si San Francisco, conform oficialilor companiei Interactive Taxi citati de presa internationala.
Sistemul este format din computere multimedia conectate intr-o retea wireless si care pot fi comandate de catre pasageri de la ecrane sensibile la atingere (touch-screens).
"Taxiurile interactive exista de cativa ani in Statele Unite, dar limitarile tehnologice nu le-au permis sa devina foarte populare. Inainte, montasem in portbagaj harddisk-uri cu capacitatea de 40GB, dar erau mult prea mari si se stricau repede din cauza zdruncinaturilor. De asemenea era complicat fara un sistem de retea wireless", spune Corey Gotlieb, directorul executiv al Interactive Taxi.
Acum, intreg computerul este instalat in scaunele din fata si le ofera pasagerilor stiri, prezentari de filme si liste cu restaurantele din apropiere. Ecranul sensibil la atingere este conectat la un card de memorie cu capacitatea de 2GB si are sistem de operare Windows Embedded XP, care primeste o data la cinci minute date noi prin unde radio. Compania vinde si spatiu de reclama in interiorul "emisiunilor" multimedia care ruleaza in taxiuri.
Insa industria reclamelor nu este singura forta care determina instalarea de aparatura multimedia in taxiuri. Pana la toamna, in New York vor aparea inca 12.000 de taxiuri cu aparatura similara datorita unor noi reglementari ale asociatiilor din domeniu, conform carora orice taxi, pentru a fi in legalitate, va trebui echipat cu tehnologie pentru localizarea vehicolului si un sistem de observare interactiva a pasagerilor. Astfel firmele vor putea sti unde se afla taxiurile, iar soferii vor fi mai in siguranta. De asemenea, va fi mai usor pentru pasageri sa-si localizeze obiectele uitate in automobile.
Ce cred soferii despre toata aceasta tehnologie? "Este interesant. Ofera un motiv in plus de discutie intre mine si pasageri. Daca citesc despre un restaurant care li se pare interesant, ma intreaba daca am fost acolo. Noaptea tarziu, in loc sa-mi faca probleme stau cu ochii atintiti pe ecran", spune Ted Ross, un sofer de taxi din Boston.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO