Business Hi-Tech

Reel.com, inca un esec in comertul electronic

14.06.2000, 00:00 13



Reel.com, unul dintre cele mai cunoscute magazine online specializate in vanzarile de casete video si DVD-uri, isi va inchide portile dupa ce compania mama, Hollywood Entertainment Corp., a anuntat ca nu va mai suporta pierderile acesteia. In ultimul an, Hollywood Entertainment (care detine o retea de 1.800 de magazine de vanzare si inchiriere a casetelor video) a "pompat" peste 55 milioane de dolari in divizia sa Internet, fara a reusi sa o aduca pe linia de plutire. "Pierderile inregistrate de Reel.com au anulat, practic, profiturile obtinute de reteaua de magazine traditionale Hollywood Video", a declarat David Martin, directorul financiar al grupului american.

"Inchiderea magazinului electronic Reel.com a fost o decizie dificila. Totusi, daca tinem cont de faptul ca actiunile Hollywood au scazut cu 75% de cand a fost infiintata divizia Internet, este clar ca nu mai puteam finanta aceasta afacere", a tinut sa sublinieze Martin.

Disparitia Reel.com nu va fi in nici un caz regretata de principalul sau rival, Buy.com., care a reusit sa incheie chiar un acord cu Hollywood Entertainment privind preluarea bazei de clienti a magazinului online. Potrivit intelegerii dintre cele doua parti, persoanele care viziteaza site-ul Reel.com vor fi redirectionate catre Buy.com. Aceasta din urma va plati Hollywood

Entertainment o taxa pentru fiecare client astfel castigat.

"Credem ca este o modalitate excelenta de a ne mari baza de clienti la un cost acceptabil", a declarat presedintele Buy.com., Greg Hawkins. El a refuzat sa dezvaluie termenii exacti ai acordului, dar a afirmat ca firma pe care o conduce va plati cam jumatate din costul suportat de Reel.com. pentru a atrage un client. De fapt, problemele financiare ale Reel.com s-au "datorat" tocmai investitiilor ridicate pentru atragerea de noi consumatori (cam 30 de dolari de persoana). Compania si-a marit destul de rapid baza de clienti insa a facut acest lucru vanzandu-si produsele la un pret mai scazut decat isi putea permite. David Martin mentioneaza ca, in cursul anului trecut, Reel.com a operat cu o marja de profit negativa de 13%.

Desi Hollywood Entertainment a anuntat ca renunta, cel putin pentru moment la comertul electronic, compania a lasat poarta deschisa pentru o eventuala relansare a site-ului Reel.com. de aceasta data ca centru online pentru inchirierea de casete video si DVD-uri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO