Business Hi-Tech

Retailerii online incep sa se extinda si spre piata de electrocasnice

Retailerii online incep sa se extinda si spre piata de electrocasnice

eMAG estimeaza vanzari de 1 mil. dolari din electrocasnice pana la finele anului

25.10.2007, 17:32 19

Aceasta, in speranta ca vor captura din piata controlata in mod traditional de retailerii clasici si hipermarketuri. Ultimul pas in aceasta directie a fost facut de eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, care a anuntat extinderea portofoliului sau de produse cu game de electrocasnice mici si o tinta de vanzari de 1 milion de dolari pana la sfarsitul acestui an. Conform eMAG, decizia a fost luata si ca urmare a solicitarilor venite din partea clientilor.
Reprezentantii retailerului online sustin ca vor putea face fata unei competitii a preturilor cu retailerii clasici (avantajati de volumele mari rulate), dar ca mizeaza si pe comoditatea comenzilor prin web si a livrarilor la domiciliu sau sediu prin curier.
"Prin ofertele speciale si promotiile dedicate in categoria electrocasnicelor mici, ne propunem sa oferim clientilor nostri cele mai competitive oferte din piata (...)", spune Florin Pravai, director divizia produs la eMAG. El precizeaza ca retailerul nu va furniza decat branduri cunoscute si nu "entry level-uri".
Pasul eMAG are loc dupa ce la inceputul acestei luni, un alt magazin online de produse din Romania, PCfun.ro, si-a extins portofoliul cu game de produse electronice si electrocasnice prin lansarea unui magazin online, ElectroFun.ro. Potrivit oficialilor PCfun/ElectroFun, acesta si-a propus afaceri de 3 milioane de euro in primele 12 luni de la lansare.
Marius Ghenea, presedinte si actionar al grupului FiT Distribution, care detine cele doua magazine online, a precizat ca intentioneaza ca in perioada urmatoare sa lanseze proiecte similare ElectroFun.ro, specializate pe segmente care nu au fost accesate in comertul online.
"Includerea din ce in ce mai mare a acestor produse in portofoliile magazinelor va crea o tendinta. Exista ratiuni legate de valorificarea unor oportunitati de afaceri prin introducerea produselor electrocasnice in portofoliu de catre majoritatea magazinelor, pe principiul ca 'daca merge, merge. Nu ne costa nimic sa vindem si electrocasnice'", a declarat pentru ZF Madalin Durca, marketing manager la PCfun/ElectroFun.
El este de parere ca vanzarea de produse electrocasnice vizeaza in primul rand o atentie mult mai mare catre consumatori, pentru ca alegerea lor se bazeaza pe considerente emotionale, ce tin in primul rand de aspecte personale sau viata de familie.
"Credem ca intr-o perspectiva de 2 ani, acest segment va creste in importanta, insa pe masura ce se va propaga aceasta categorie, va creste si competitia pe acest segment", a precizat Durca.
eMAG si-a propus pentru 2007 dublarea cifrei de afaceri la 70-75 mil. dolari, precum si o cota de 70% din comertul online din Romania. Radu Apostolescu, director executiv al eMAG, estima la inceputul acestui an ca valoarea comertului local pe internet va atinge in 2007 125 mil. dolari, urmand ca anul viitor sa se situeze la circa 300 mil. dolari.
Presedintele FiT Distribution vede comertul online la 100-120 mil. euro in 2007, existand premisele atingerii valorii de 1 miliard de euro pana in 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO