Business Hi-Tech

Românii încep să lase pe rafturi televizoarele cu tub catodic

Românii încep să lase pe rafturi televizoarele cu tub catodic
27.07.2010, 23:38 635

Televizoarele cu tub catodic (CRT) au pierdut anul trecut luptacu noua generaţie de receptoare, care oferă o calitate mai bună asemnalului video şi audio, cântăresc mai puţin şi ocupă mai puţinspaţiu, arată datele furnizate ZF de compania de analiză GfKRomânia.

Vânzările de televizoare CRT au scăzut de la 690.000 de unităţiîn 2008 la 376.000 de unităţi anul trecut, în timp ce achiziţiilede televizoare LCD au atins 423.000 de unităţi, arată dateleGfK.

Românii au plătit anul trecut 32,6 mil. euro pe televizoare cutub catodic faţă de 67,6 mil. euro în 2008, pe fondul reduceriinumărului de unităţi livrate. Televizoarele CRT au început sădevină o raritate în oferta retailerilor clasici şi înhipermarketuri, în timp ce la retaileri online precum eMag acesteanici nu mai sunt listate. Preţul televizoarelor LCD a scăzutputernic în ultimii ani astfel încât, în cazul mărcilor mai puţincunoscute cu performanţe mai mici, acesta este apropiat de cel altelevizoarelor CRT.

Şi vânzările de televizoare LCD au scăzut anul trecut, potrivitdatelor GfK, însă au rezistat mai bine la criză, în condiţiile încare un echipament cu rezoluţii de înaltă definiţie (HD) a ajuns săcoste sub 1.000 de lei, deci mai puţin decât un telefon mobilinteligent. În total, piaţa de televizoare de nouă generaţie aatins valoarea de 162 de milioane de euro.

Anul trecut vânzările la nivel global de televizoare LCD s-auridicat la 146 de milioane de unităţi, cei mai mari jucători dupăvenituri fiind, în ordine, Samsung, LG, Sony, Panasonic şiSharp.

În România, doar LG a oferit date de pe piaţa de televizoare,susţinând că încasările din vânzarea de LCD-uri şi plasme TV s-auridicat la 50 de milioane de euro. "Anul 2009 a însemnat creştereavânzărilor pe categoria televizoarelor LCD, dar şi cu plasma cuaproximativ 20% comparativ cu anul 2008. Cifra de afaceri realizatăpe categoria televizoare a fost de aproximativ 50 de milioane deeuro", declarat în primăvară pentru ZF Sorin Spinu, director devânzări la divizia Home Entertaiment a companiei. Cei mai maricompetitori de pe piaţa de televizoare din România sunt LG,Panasonic, Philips, Samsung şi Sony.

"Piaţa de televizoare din România este una orientată pe preţ şiîn consecinţă televizoarele ieftine cu diagonala între 22 si 32 deinchi fac cele mai mari volume. Trebuie remarcată şi tendinţa totmai accentuată de creştere a pieţei pentru modelele cu rezultatemedii şi ridicate", mai spunea oficialul LG.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO