Business Hi-Tech

Romsys: Din 2009 vom da prime trimestriale pentru a ne pastra angajatii

Romsys: Din 2009 vom da prime trimestriale pentru a ne pastra angajatii

GŸnther Meyringer, CEO al Romsys: Orice jucator mare de pe piata serviciilor de IT trebuie sa aiba contracte semnate in avans pentru o perioada de cel putin 6-12 luni.

28.09.2008, 18:09 98

Unul dintre principalele obiective ale lui GŸnther Meyringer, noul CEO al Romsys, care a preluat conducerea companiei in primavara acestui an, il constituie planul de fidelizare a angajatilor.
"Rata turnover-ului de personal (raportul intre angajatii plecati intr-un an si numarul total - n. red.) in cadrul companiei este de aproximativ 20%. Incepand de anul viitor intentionam sa schimbam structura interna de compensatii si este foarte probabil sa trecem de la sistemul anual de acordare a primelor la bonusuri trimestriale", a declarat pentru ZF Meyringer. In ceea ce priveste nivelul salariilor, oficialul Romsys a precizat ca ritmul de crestere al acestora se situeaza in limita de 15-20% specifica acestui sector. "Intotdeauna este dificil sa gasesti si sa pastrezi oameni. Insa cea mai mare problema nu o reprezinta cresterea salariilor, ci dezechilibrul raportului dintre salarii si calitatea fortei de munca", a spus Meyringer.
Compania Romsys, unul dintre cei mai mari integratori de pe piata locala de solutii IT&C, achizitionat anul trecut de catre fondul austriac New Frontier Holding, isi propune un avans de 10-15% al cifrei de afaceri anul acesta, comparativ cu nivelul de 24,39 mil. euro raportat in 2007. Profitul net al companiei a fost de 4,11 mil. euro anul trecut.
Meyringer spune ca, in momentul preluarii conducerii companiei, Romsys "se afla intr-o stare foarte buna" din punctul de vedere al structurii manageriale si al diviziilor operationale.
"Ceea ce lipsea cu adevarat erau noile contracte pentru 2008. Previziunile erau foarte rezervate, avand in vedere ca ne expirau doua contracte importante de implementari SAP si nu aveam semnat niciun contract cu clienti noi", explica seful Romsys.
El spune ca liniile de business secundare ale Romsys isi planifica planul de afaceri de la trimestru la trimestru si nu au o viziune de ansamblu pe 12 luni.
"In mod normal, orice jucator mare de pe piata serviciilor de IT trebuie sa aiba contracte semnate in avans pentru o perioada de cel putin 6-12 luni", a declarat Meyringer.
Romsys are trei linii principale de business - instalarea de bancomate (ATM), implementari de software SAP si suport tehnic pe partea de infrastructura.
La acestea se adauga trei directii aditionale - dezvoltare software, servicii legate de retea, precum si servicii pentru IMM-uri.
"In afara de acestea, mai sunt si afacerile cu sectorul public", a precizat Meyringer.
Seful Romsys a precizat ca prima schimbare semnificativa in structura companiei a survenit in cadrul departamentului de vanzari.
"Am restructurat destul de mult departamentul, am adus inca opt oameni pe vanzari si am schimbat modul in care realizam estimarile de vanzari", a explicat Meyringer.
"De asemenea, am reluat discutiile cu clienti cu care nu am discutat in ultimele 12-24 de luni", a adaugat reprezentantul companiei.
El mai spune ca nu a schimbat aproape deloc structura de management, concentrandu-se mai mult pe dezvoltarea proceselor. "Nu am dat afara angajati pana acum", a precizat Meyringer.
Romsys are in prezent 250 de salariati, fata de 197 la finele anului trecut. Compania anticipeaza un spor de 10% al fortei de munca pana la inceputul lui 2009.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO