Business Hi-Tech

Romtelecom are 300.000 de clienti pe TV

10.10.2007, 18:53 17

Portofoliul de clienti Romtelecom pe segmentul serviciilor de televiziune digitala prin satelit a ajuns la 300.000 de abonati, la zece luni de la lansare, in noiembrie 2006, a anuntat operatorul de telecomunicatii.
"Cu Dolce (serviciul de televiziune digitala prin satelit - n.r.) am facut un pas semnificativ catre zona de continut multimedia, iar cifrele inregistrate la mai putin de un an de la lansare arata ca a fost un pas castigator", a declarat directorul general al Romtelecom, Yorgos Ioannidis.
Pana la finele anului, compania mizeaza pe un portofoliu Dolce de 400.000 de clienti, conform unei estimari facute de Yorgos Ioannidis in luna mai a acestui an. Serviciul de televiziune digitala al Romtelecom a fost lansat anul trecut in urma unei investitii de 15 milioane de euro, cand compania era condusa de americanul James Hubley. Lansarea serviciilor de televiziune prin satelit a fost considerata si de competitori drept cea mai buna mutare a Romtelecom pe anul 2006, avand in vedere ca Dolce este utilizat de operator ca o modalitate de a-si pastra abonatii. Clientii serviciilor de telefonie fixa Romtelecom pot contracta serviciile Dolce la tarife mai mici decat utilizatorii care nu au legaturi contractuale cu compania.
Romtelecom a pierdut anul trecut pe telefonia fixa peste 550.000 de clienti si circa 300.000 in acest an. Ritmul plecarilor din retea s-a incetinit totusi in ultimele doua trimestre. Compania a pierdut 234.000 de clienti in T4 2006, 181.000 in T1 2007 si 135.000 in T2 2007.
Pe piata locala a televiziunii prin satelit (DTH - Direct To Home) activeaza companiile RCS&RDS, cu serviciul DigiTV (lansat in decembrie 2004), Digital Cable System (serviciul Max TV, disponibil din iunie 2005), DTH Television Group (serviciul Boom TV, lansat aprilie 2006) si Focus Sat Romania, intrat pe acest segment in noiembrie 2004. Liderul este RCS&RDS, cu peste 500.000 de clienti.
Romtelecom a inregistrat in al doilea trimestru un profit net de 1,4 mil. euro, fata de pierderea de 4,2 mil. euro din T2 2006. Veniturile au fost de 217,3 mil. euro, fata de 217,1 mil. euro in aceeasi perioada a anului trecut. La semestru, operatorul a facut un profit net de 21,2 mil. euro, in crestere cu 45,2% fata de ianuarie-iunie 2006, iar veniturile au stagnat, la 439,4 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO