Business Hi-Tech

Romtelecom deschide anul viitor inca 40 de magazine

26.10.2007, 17:58 16

Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa de pe piata locala, va deschide anul viitor inca 40 de magazine, numarul total de unitati urmand sa ajunga la 122.
Numarul abonatilor care au renuntat la serviciile de telefonie fixa ale Romtelecom in primele noua luni ale anului a fost de 382.000, sub estimarile companiei ca va pierde 416.000 de clienti, a anuntat Yorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom.
In trimestrul trei compania a pierdut 64.000 de clienti, de aproape trei ori mai putin decat in primul trimestru al anului. In perioada ianuarie - septembrie compania a castigat 134.000 de clienti noi pe telefonia fixa.
Operatorul, care estimeaza ca ar putea incheia anul cu peste 3 milioane de clienti, avea in prima parte a lunii octombrie 3,02 milioane clienti. Pentru finalul anului, Romtelecom estimeaza ca va avea 330.000 de clienti pentru serviciile de acces la internet si 400.000 pentru serviciile de televiziune prin satelit Dolce.
Pe de alta parte, Romtelecom a prezentat si o serie de estimari privind numarul de clienti la sfarsitul anului ai principalilor sai competitori, citand ca sursa a previziunilor rapoarte interne si date furnizate de consultanti. Astfel, potrivit datelor prezentate de Romtelecom, piata locala de servicii de televiziune (cablu si satelit) va avea la sfarsitul anului 4,5 milioane de clienti, din care 2,05 milioane vor fi clienti ai RCS&RDS (in crestere cu 20%). Piata de servicii de acces la internet va ajunge la 1,7 milioane de clienti, din care RCS&RDS va avea 562.000 de clienti, iar UPC 162.000. Piata de servicii de telefonie mobila va ajunge la 21,8 milioane de utilizatori, corespondentul unei rate de penetrare de 102% din populatie, conform datelor Romtelecom. Operatorul a prezentat si estimari privind valoarea de anul trecut a celor mai importante segmente ale pietei locale telecom pe care este prezenta compania.
Piata locala de servicii de cablu TV a atins anul trecut valoarea de 330 mil. euro, liderul de piata fiind RCS&RDS cu 38% din piata, urmat de UPC Romania (29%) si alti operatori (32% din piata). Romtelecom avea anul trecut sub 1% din piata serviciilor TV, avand in vedere ca serviciile Dolce au fost lansate in luna noiembrie 2006.
Piata locala de servicii internet a fost estimata la 155 mil. euro, unde lider de piata era de asemenea RCS&RDS, cu 35% din piata, urmat de UPC (11%) si Romtelecom (8%).
Piata de telefonie fixa a fost estimata la 697 mil. euro, unde lider de piata era Romtelecom, cu 83%, RCS&RDS cu 16% si UPC cu 1%.

Estimarile Romtelecom pentru sfarsitul anului
telefonie fixa - 4,2 milioane de utilizatori din care 70% clienti Romtelecom.
acces la internet - 1,7 milioane de utilizatori, din care 330.000 clienti ai Romtelecom, 562.000 clienti ai RCS&RDS si 162.000 clienti ai UPC Romania
televiziune - 4,5 milioane clienti, din care 400.000 utilizatori ai serviciului Dolce, 2,05 milioane clienti ai RCS&RDS si 1,15 milioane clienti ai UPC Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO