Business Hi-Tech

Seful Dell Romania: Daca isi revin IMM-urile, crestem si noi

Seful Dell Romania: Daca isi revin IMM-urile, crestem si noi

Mihai Guran, country manager Dell: Scaderea pietei de IT din Bulgaria a fost mai mica decat in Romania deoarece acolo criza a venit mai tarziu sau impactul n-a fost asa de mare. La nivel de tara au avut alegeri anul trecut si acest lucru influenteaza cererea, exact cum s-a intamplat in Romania in 2008, cand o buna bucata de vreme multa lume spunea ca la noi nu e criza, ca suntem izolati.

29.03.2010, 23:30 192

"Daca economia va creste cu aproximativ 2%, asa cum prevad uniispecialisti, e clar ca si piata de IT, care e foarte strans legatade e­co­nomia reala, va creste
a­vand in vedere ca majoritatea comenzilor vin din segmentulIMM-urilor. Daca lor le merge bine si pietei ii va merge bine", adeclarat Guran intr-un interviu pentru ZF. El a adaugat ca seasteapta la o crestere a pietei in acest an intre 5 si 10%.
Afacerile Dell in Romania sunt asteptate sa creasca in acest an cu7-8 sau 10%, a mai spus oficialul companiei.
Potrivit lui Guran, Dell Romania a inregistrat anul trecut oscadere a numarului de unitati vandute de 46,8% fata de 2008, darscaderea este mai mica decat cea a pietei, de 55,8%. Cota de piataa companiei a crescut insa de la 9,1% in 2008 la 10,9 procente in2009, fiind pe locul patru pe piata locala a producatorilor dePC.
"Ca numar de unitati vandute au fost 52.129 de notebookuri sidesktopuri in 2009, fata de 98.049 unitati livrate in 2008", adeclarat Guran.
In ceea ce priveste trimestrul patru al anului trecut, s-au livrat31.217 unitati de notebook-uri si desktopuri, iar cresterea fata deaceeasi perioada a anului 2008 a fost de 22,9%. Cota de piata aDell a fost de 16,9%, compania fiind din acest punct de vedere pelocul intai in T4, potrivit datelor oferite de managerul de tara alDell.
"Trimestrul patru a fost pentru noi unul important, avand invederea cresterea de 22,9%."
El a mai spus ca din cele 31.217 de unitati vandute in T4, 5.227 aufost desktopuri si 25.990 notebookuri, iar cota de piata a fost de11,8% la desktopuri si de 18,3% la notebookuri.
Din punctul de vedere al echipamentelor pentru organizatiicomerciale, market share-ul Dell a fost ceva mai bun, respectiv de20,9% la notebookuri si 18,1% la desktopuri, a apreciatGuran.
El a explicat ca Dell si-a marit cota de piata de la 2,6% in 2005si a ajuns la peste 10% anul trecut, fiind prezent pe toatesegmentele de piata.
"Aceasta crestere s-a facut acoperind toate segmentele de piataincepand de la consumatori, retail sau online. Avem o retea princare abordam si segmentul IMM-urilor, un segment foarte important,si evident avem si clienti din segmentul corporate care suntabordati direct de inte­gratorii de sistem, ca si in segmentulpublic", a declarat Guran.
Cele mai dezvoltate segmente ale pietei sunt IMM-urile, ca numar deunitati pe piata, fiind urmat de corporate accounts, a mai spuscountry managerul Dell. "Uneori, pe perioada de criza sau candexista proiecte publice importante, se intampla ca piata sa devinainfluentata de asta si segmentul public sa devina foarte important,dar anul trecut nu au fost atat de multe astfel de proiecte care sainfluenteze piata in acest fel", a mai spus Guran.
"O parte din partenerii nostri au fost afectati de neincasareafacturilor, dar in relatia lor cu Dell, lucru pe care il apreciem,nu pot identifica pe nimeni care sa fi ramas cu restante", adeclarat Mihai Guran. El a adaugat ca inclusiv K Tech Ultra Pro,companie care a intrat in insolventa anul trecut cu datorii de 28mil. euro catre peste 84 de creditori, a avut fata de Dell platitetoate datoriile.

In Bulgaria, scaderea pietei de IT a fost mai mica fatade cea din Romania
In Bulgaria, tara care se afla, de asemenea, in coordonarea luiGuran, anul trecut scaderea pietei de IT a fost mult mai mica fatade cea din Romania, de 21,7%. "Unul dintre factorii care auinfluentat acest lucru a fost ca in Bulgaria criza a venit maitarziu sau impactul n-a fost asa de mare. La nivel de tara au avutalegeri anul trecut si acest lucru influenteaza cererea, exact cums-a intamplat in Romania in 2008, cand o buna bucata de vreme multalume spunea ca la noi nu e criza, ca suntem izolati", a explicatseful Dell in Romania. El a adaugat ca exista piete in regiune undescaderile au fost similare cu cea din Romania, fara a le numiinsa.
Potrivit lui Guran, desi Ungaria a fost afectata de criza, piata deIT a avut o scadere mai mica, intrucat cererea nu este atat deputernic legata de consumatorii individuali.
In ceea ce priveste munca de manager pe timp de criza, anul 2009 afost unul foarte interesant, a explicat Guran. "Am avut deimplementat mai multe actiuni, principala preocupare fiind de a nereorganiza, in urma unei decizii la nivel de corporatie. Echipa pecare o coordonez are un focus acum pe dezvoltarea de solutii siproiecte pentru intreprinderi", a explicat seful Dell.
Guran a adaugat ca Dell a avut un obiectiv anuntat de a reducecosturile cu 4 miliarde de dolari pe o perioada de 3 ani de zile,actiunea fiind inceputa in 2008. "La inceputul anului fiscalcurent, care a inceput in februarie 2010, putem spune ca s-aurealizat deja economii de 3,9 miliarde de dolari. Acestea s-aufacut printr-o serie de masuri, precum externalizarea unui numarsemnificativ de operatiuni de fabricatie. Capacitatea de fabricatieinterna a fost redusa cu 60% si astfel de la 11 fabrici s-a ajunsla 6 fabrici in ultimii trei ani", a mai spus country managerulDell.

Despre Guran

  • a absolvit in 1994 Facultatea de electronica si telecomunicatiidin cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti
  • in perioada 2004-2008 a urmat cursurile MBA in cadrul HenleyBusiness School din Marea Britanie
  • a lucrat ca Account Manager si Product Manager in cadrulintegratorului de sistem Romsys
  • in perioada 2001-2005 a fost angajat ca Account Manager al IBMRomania
  • din 2005 lucreaza pentru Dell, la inceput ca Large AccountsManager, iar din 2006 ca Sales Manager/Business Development Managercu responsabilitate pentru intreaga activitate din Romania
  • incepand cu februarie 2008 este Country Manager pentru Bulgariasi Romania

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO