Companiile al căror business depinde de poziţionarea la căutările clienţilor pe Google trebuie să se asigure că au un site adaptat pentru a fi accesat de pe echipamente mobile şi care este interactiv dacă vor să se asigure că nu sunt penalizaţi de motorul de căutare.
„2021 este un an cu multe schimbări. În ceea ce priveşte optimizările clasice, adică meta taguri, imagini, conţinut sau URL-uri nu se schimbă mult. Însă, a fost finalizat update-ul legat de mobile first. Mai exact, site-ul trebuie gândit, în primul rând, pentru mobil unde majoritatea utilizatorilor se află în ziua de astăzi şi unde, ca urmare, Google trimite majoritatea traficului. De asemenea, este în curs de adoptare un update care introduce conceptul de web core vitals, care va fi urmaşul conceptului mai vechi de page speed din vara anului 2021. Pe scurt, un site optimizat în 2021 nu se încarcă doar rapid, ci este şi stabil şi devine interactiv mai rapid decât altele. Când vine vorba de date structurate avem mai multe opţiuni anul acesta, în general aceasta este o zonă în care se anunţă anual noutăţi“, a declarat pentru ZF Steffen Heringhaus, fondator al agenţiei de marketing Five Elements Digital, care estimează pentru acest an venituri de 600.000 de euro, mai mari cu 30% faţă de cele de anul trecut.