Business Hi-Tech

Stiloul si hartia, date la o parte de e-mail si SMS

27.03.2006, 00:00 25

Comunicarea prin e-mail a inceput sa castige tot mai mult teren, in defavoarea metodelor traditionale, cum ar fi scrisul de mana.

In randul unui numar tot mai mare de utilizatori, e-mailul a devenit principala metoda de comunicare, acesta reprezentand aproximativ 50% din totalul comunicatiilor in scris, conform unui studiu realizat de compania de cercetare a pietei de marketing, publicitate si comunicatii Institute of Practitioners in Advertising (IPA).

Pe locul doi se situeaza SMS-ul, cu o cota de 29% din comunicare, intrucat telefonul mobil este din ce in ce mai utilizat, mai ales de tineri, mai arata studiul IPA. Aproximativ 70% dintre tineri sustin ca nu pot trai fara telefonul lor mobil, numarul de mesaje trimise zilnic fiind relativ mare in randul acestora: 29% dintre tineri trimit mai mult de 10 SMS-uri pe zi, in timp ce 7% trimit mai mult de 20 de mesaje, scrie presa internationala.

Aceasta tendinta catre comunicarea avansata, prin e-mail sau prin SMS, afecteaza insa utilizarea metodelor traditionale - scrisul de mana, cu stilou si hartie, numai 13% dintre utilizatori continuand sa comunice in acest mod. Cu toate acestea, lupta nu este pierduta, iar pixul si hartia nu vor disparea complet, intrucat au de partea lor utilizatorii mai in varsta, obisnuiti cu aceasta metoda de comunicare.

Pentru utilizatorii cu varsta de peste 65 de ani, pixul si hartia reprezinta un total de 39% din comunicarea in scris, conform studiului IPA. Insa pentru tinerii cu varsta cuprinsa intre 15 si 24 de ani, pixul si hartia sunt utilizate doar in proportie de 5% pentru comunicare, au precizat analistii companiei de cercetare IPA.

Pe de alta parte, cu toate ca Internetul este tot mai utilizat, iar metodele de comunicare mai avansate au castigat un loc important in piata, utilizatorii petrec in continuare mai mult timp pentru a se uita la televizor si pentru a asculta emisiuni de radio, reiese din studiul IPA.

Per total, televizorul este principala activitate cotidiana a utilizatorilor, acestia urmarind emisiuni timp de 3,9 ore pe zi. Aproximativ 1,3 ore sunt dedicate radioului, in timp ce Internetul este utilizat zilnic timp de 0,8 ore, conform studiului TouchPoints. Utilizatorii tineri, cu varsta intre 15 si 24 de ani petrec in medie pe zi doua ore pe Internet, alocand emisiunilor de televiziune aproximativ 3,2 ore.

Insa un studiu realizat la cererea Google si publicat anterior anul acesta, indica faptul ca Internetul este mai popular decat televiziunea, intrucat utilizatorii navigheaza timp de 41 de zile pe an, adica echivalentul a 164 de minute pe zi, in timp ce in fata televizorului petrec 37 de zile pe an, adica 148 de minute pe zi. Aceasta contradictie a rezultatelor celor doua studii a fost explicata de oficialii IPA prin aceea ca studiul lor a fost realizat pe un esantion de 5.000 de utilizatori care au tinut un jurnal propriu pe Internet timp de o saptamana, la care au adaugat informatii noi din jumatate in jumatate de ora, in timp ce studiul comandat de Google a fost realizat prin alte metode, scrie presa internationala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels