Business Hi-Tech

Studiu Teads: 76% dintre românii care susţin că vor face achiziţii de Black Friday şi Cyber Monday anul acesta vor alege magazinele online. Cele mai cerute produse sunt electronicele

Studiu Teads: 76% dintre românii care susţin că vor...

Autor: Ioana Nita

07.11.2022, 00:02 143

Aproximativ 26% dintre români intenţionează să profite de reducerile din perioadele de Black Friday şi Cyber Monday, majoritatea urmând să opteze pentru achiziţii online, cererile cele mai mari fiind pentru produse electronice, conform unui studiu realizat recent în România şi alte 14 ţări de către Teads, platforma globală care conectează advertiserii şi agenţiile de publicitate cu publisheri la nivel internaţional.

Studiul obiceiurile şi intenţiile de consum de Black Friday şi Cyber Monday pentru anul acesta a fost realizat prin chestionare livrate cu ajutorul platformei Teads, iar la acesta au participat 1.879 de respondenţi din toate cele 15 ţări, printre care şi România, în perioada 14 septembrie-2 octombrie 2022. Alte ţări europene analizate au fost Polonia, Regatul Unit al Marii Britanii, Elveţia şi Austria. România conduce detaşat la intenţia de cumpărare pe continent, fiind urmată de Polonia (18%), Marea Britanie (18%), Austria (16%) şi Elveţia (13%). Circa 76% dintre românii care intenţionează să facă achiziţii de Black Friday vor alege varianta cumpărăturilor online, iar 20% au declarat că vor cumpăra în egală măsură online şi fizic, din magazine.

Doar 4% au declarat că vor cumpăra exclusiv din magazinele fizice de Black Friday şi Cyber Monday.

“Interesul cumpărătorilor pentru anumite categorii de produse este egalat, ba chiar potenţat de abordarea strategică şi atenţia pe care advertiserii o acordă comunicării din această perioadă. Pe măsură ce branduri din industrii diferite vor aborda în mod creativ oportunitatea de comunicare creată în jurul Black Friday-ului, posibil să vedem nişte schimbări în topul preferinţelor românilor, precum şi în atitudinea celor nehotărâţi. Spre exemplu, campaniile marilor retaileri au potenţial să influenţeze intenţia de cumpărare a consumatorilor, mai ales atunci când merg dincolo de raft şi pun accentul pe partea de teasing/ informare despre ce urmează“, a declarat Doina Radicof, director de vânzări în cadrul Teads România.

În România, cea mai mare cerere de Black Friday şi Cyber Monday este pentru produse din categoria tehnologie şie lectronice (39%), urmată de haine, produse de frumuseţe şi accesorii (13%), jucării (5%). Doar 1% dintre români au declarat că vor cumpără servicii (spa, concerte, restaurante etc.) de Black Friday şi Cyber Monday.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO