Business Hi-Tech

Televiziunea pe Internet creste de 15 ori in patru ani

25.11.2005, 21:09 16

Tot mai multe servicii de televiziune pe Internet se lanseaza in Europa si Statele Unite, iar acest segment de industrie se pregateste de propriul boom, se arata intr-un studiu realizat de compania de analiza Screen Digest, citat de editia online a BBC.

Exista doua directii de dezvoltare, una permitand accesarea de servicii video statice - descarcarea de videoclipuri, emisiuni TV inregistrate, seriale de televiziune, meciuri de fotbal si altele - iar cea de-a doua, dinamica, respectiv retransmisia integrala de posturi de televiziune prin conexiunile la Internet de mare viteza.

Televiziunea prin Internetul de banda larga (IPTV), care in prezent are circa 600.000 de utilizatori, va ajunge tocmai la 9 milioane de oameni in 2009, sustine Screen Digest, ceea ce inseamna o crestere de aproximativ 15 ori in urmatorii patru ani. Operatorii de Internet care vor implementa astfel de servicii vor reusi astfel in 2009 sa detina aproape 10% din piata mondiala a posturilor TV cu plata, dominata de cablu si satelit.

Transmisia de emisiuni TV in direct (streaming) are nevoie de banda larga pentru a mentine o calitate a imaginii apropiata de cea a unui film pe DVD, emisia putand astfel sa fie si inregistrata la calitate superioara. Pe formatul MPEG-2, largimea necesara unui singur post TV este de 4 Mbps. Astfel, pe fibra optica, la 100Mbps, se pot oferi maximum 25 de canale. Bineinteles, exista si standarde la o calitate mai scazuta, iar astfel devine posibila receptionarea de transmisii TV chiar pe conexiuni de 1Mbps sau mai putin.

Prin ce se diferentiaza IPTV de cablu? Pai tocmai prin calitatea imaginii si prin posibilitatea de a inregistra mult mai usor programul favorit, de asemenea la o calitate superioara a imaginii.

"Ofertele de triple-play real, Internet - telefonie - televiziune, vor avea numai de castigat pe termen lung. Nu trebuie insa sa exageram, servicii broadband de peste 1-2 Mbps nu vor fi raspandite la mai mult de 1% din consumatori, din ratiuni de pret", a spus un analist Screen Digest.

Televiziunea pe Internet este in centrul atentiei si in Statele Unite. Incet-incet, gigantii online precum Google, Yahoo, MSN sau America Online au inceput sa ofere servicii multimedia care includ servicii video. Recent, posturile TV NBC si ABC au anuntat servicii care vor permite descarcarea de clipuri cu emisiuni si seriale de pe site-urile lor.

BrightCove, o companie start-up care s-a lansat in industrie tocmai pe ideea televiziunii pe Internet, a obtinut finantare de 16,2 milioane de dolari (13,8 milioane de euro) pentru a-si pune in practica planul de afaceri. Printre investitori se numara America Online si InterActiveCorp, banca de investitii Allen & Co. si Hearst Corp.

Iar postul TV CBS a anuntat saptamana aceasta ca va colabora cu Google pentru retransmiterea online a emisiunilor sale, cu accent pe cresterea audientei emisiunilor sale.

In acelasi timp, gigantul Yahoo a anuntat ca pregateste pe langa emisiunea de stiri cu imagini video live "Kevin Sites in the Hot zone" si un program TV online de tipul "reality show".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO