Business Hi-Tech

Tentativele de fraudă la plata online au scăzut cu 15% anul trecut

Tentativele de fraudă la plata online au scăzut cu 15% anul trecut

Foto Shutterstock

Autor: Mediafax

18.01.2012, 16:07 202

Tentativele de fraudă la plata online în magazinele care utilizează platforma de comerţ electronic ePayment au scăzut cu 15% anul trecut, evoluţie care a dus la evitarea unor pierderi de circa 520.000 euro.

"Sistemul anti-fraudă ePayment a protejat magazinele online de pierderi de aproximativ 520.000 de euro, în fiecare lună fiind identificate în medie 400 de tentative de fraudă", se arată într-un comunicat al ePayment.

Mai mult, la numărul tentativelor de fraudă identificate automat sau manual de către specialiştii companiei se adaugă un număr mediu de peste 15.000 de incidente de plată procesate de către operatorii companiei în 2011.

"Timpul mediu de răspuns pentru preluarea unui astfel de incident este de 25 de secunde, iar volumul tranzacţiilor care au fost recuperate astfel de către departamentul suport pentru clienţii ePayment se ridică la alţi 520.000 euro in 2011", se mai spune în comunicat.

Principalele tipuri de incidente întâlnite de către operatorii de la ePayment Hotline în 2011 au fost legate de neautorizarea unei tranzacţii online (introducerea greşită a datelor de card, fonduri insuficiente, banca refuză tranzacţia, cardul are o limită de sumă pentru tranzacţii online etc.).

De asemenea, au existat incidente legate de sistemul 3D Secure (cum se stabileşte parola sau cu cine? cum funcţionează?) şi de comanda/plata online a produselor şi serviciilor (verificarea detaliilor din comandă, clientul doreşte să se asigure că plata este finalizată etc.)

"În ceea ce priveşte tentativele de fraudă, domeniile cele mai interesante pentru cei care au încercat să păcălească vigilenţa sistemului de securitate ePayment au fost telecom - 41%, servicii turistice - 22% şi alte servicii - 13%", se mai spune în comunicat.

Cele mai puţin predispuse domenii la încercările de fraudare au fost retail IT&C, divertisment şi plata de utilităţi, fiecare dintre ele însumând între 1 si 4% din totalul încercărilor de fraudă.

Cardurile folosite în tentativele de fraudă sunt emise în proporţie de 38% din Statele Unite, 21% din România, 10% din Italia, 10% din Marea Britanie.

Restul cardurilor folosite în încercările de a depăşi sistemul de securitate ePayment au fost emise din Franţa, Australia, Germania, Brazilia şi Canada.

În urma localizării persoanelor care au efectuat tentativele de fraudă a reieşit că aceştia provin din România - 24%, Statele Unite - 33%, Italia - 8%, Marea Britanie - 7% şi din alte ţări precum Franţa, Brazilia, Spania, Germania şi Columbia.

ePayment este un furnizor de soluţii ecommerce integrate. Compania a fost preluată în 2010 de grupul internaţional PayU, deţinut de grupul media Naspers, al doilea jucator în domeniul ecommerce la nivel global.

Compania a început un proces de rebranding, iar viitoarea denumire este PayU România.

PayU desfăşoară operaţiuni de integrare plăţi online în Polonia, Cehia, România şi Ungaria.

În România, ePayment este lider pe piaţa de plăţi online, cu peste două milioane de tranzacţii procesate în 2011 în valoare de 138,8 milioane de euro şi o cotă de 88% din volumul total al Romcard.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO