Business Hi-Tech

Vanzarile globale de muzica scad, sfidand asteptarile executivilor

16.10.2006, 18:57 26

Declinul vanzarilor din industria muzicala s-a accelerat in prima jumatate a anului, sfidand asteptarile executivilor din industrie asupra cresterii veniturilor din acest an, scrie Financial Times.
Aceste cifre ridica semne de intrebare asupra modului in care marile case de productie castiga lupta impotriva pirateriei si a descarcarii ilegale de muzica. Vanzarile la nivel global au scazut in primele sase luni ale acestui an cu 4%, valoarea tranzactiilor coborand la 8,4 mld. dolari (6,7 mld. euro).
La nivelul retail, al preturilor platite de conusmatori, valoarea vanzarilor a fost de 13,7 mld. dolari (11 mld. euro), de asemenea in scadere cu patru procente. Anul trecut, industria a inregistrat un alt regres, de trei procente, al veniturilor.
Veniturile din vanzarile de compact discuri, DVD-uri sau alte asemenea formate sunt in scadere cu 10% la nivel mondial, in timp ce in anul trecut scaderea a fost de 6,7%.
Vanzarile si preturile de comercializare ale CD-urilor au fost puternic afectate de disponibilitatea ridicata de pe piata a unor copii fizice piratate si a serviciilor ilegale de descarcare de muzica de pe Internet. Totodata, cresterea si diversificarea serviciilor de pe piata de download de continut digital legal le-a permis consumatorilor sa cumpere doar o singura piesa in loc de intregul album.
Piata autorizata de muzica digitala a continuat sa creasca, inregistrand o crestere de 106% si atingand valoarea de 945 mil. dolari (750 mil. euro). Astfel piata legala de muzica digitala a ajuns sa detina 11% din intreaga piata a productiilor muzicale, dublu fata de cota inregistrata la sfarsitul anului trecut.
Unii executivi din industrie spera ca odata cu cresterea rapida a download-ului de muzica digitala si de sonerii polifonice, veniturile generate astfel vor ajunge sa compenseze declinul inregistrat pe segmentul formelor traditionale de comercializare a muzicii, precum CD-urile si DVD-urile.
"Este incurajator faptul ca pietele cu vanzari puternice pe segmentul digital sunt, per ansamblu, cele mai profitabile piete. In Japonia, muzica digitala a condus la declinul vanzarilor de produse traditionale, si alte piete ar putea avea aceeasi experienta", a declarat John Kennedy, presedinte al IFPI (Federatia Internationala a Producatorilor de Fonograme si Videograme - asociatia internationala de comert a industriei), citat de Financial Times.
Presiunea exercitata asupra surselor traditionale a fortat companiile majore sa caute noi modalitati de a actualiza produsele lor fizice si noile lor servicii de continut.
Universal Music a introdus in Europa un nou pachet si sistem de plata, in timp ce alti mari jucatori au inceput sa ofere CD-uri si DVD-uri impreuna cu materiale suplimentare pentru a diferentia produsele digitale oferite de catre servicii de descarcare precum iTunes.
In efortul de a extrage mai multi bani din magazinele lor virtuale, Warner Music, Universal si Sony BMG au semnat acorduri cu YouTube, pentru a furniza clipuri in schimbul unor cote din veniturile din publicitate.
YouTube, reteaua sociala cu cea mai rapida ascensiune, a fost in ultimele luni tinta unor atacuri dure venite din partea unor oficiali ai marilor case de productie, dar si din partea rivalilor de pe piata.
YouTube s-a afirmat drept cel mai bun loc in care poti gasi ultimul episod dintr-un sitcom sau o gama larga de clipuri filmate de cameramani amatori. Reprezentantii marilor case de productie si ai altor companii de pe Internet au acuzat YouTube ca promoveaza in mod voluntar pirateria.
Dar recenta achizitie a site-ului va contribui la consolidarea imaginii industriei, in timp ce pirateria pe site va fi redusa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO