Business Hi-Tech

Veniturile UPC România au scăzut la 143,5 mil. dolari

Veniturile UPC România au scăzut la 143,5 mil. dolari

Severina Pascu, CEO UPC România

Autor: Vlad Popescu - Mediafax

23.02.2012, 10:06 760

Veniturile UPC România au coborât anul trecut cu 2,7%, la 143,5 milioane de dolari, compania încetinind semnificativ ritmul de scădere a afacerilor, odată cu creşterea numărului de abonamente cu 3,6%, la 1,608 milioane, potrivit datelor prezentate joi de grupul-mamă Liberty Global.

În anul anterior, veniturile companiei au scăzut cu 8,4% faţă de 2009, de la 161,1 milioane de dolari la 147,5 milioane de dolari.

Numărul abonaţilor la serviciile de televiziune prin cablu şi prin satelit oferite de companie a scăzut uşor, de la 1,156 milioane la 1,142 milioane, creşterile puternice înregistrate pe segmentele de cablu digital şi DTH (televiziune prin satelit) fiind insuficiente pentru a estompa total scăderea abruptă pe cablu analog.

Astfel, baza de clienţi a UPC România pe cablu analog a coborât cu 21,3%, la 508.200, în timp ce numărul utilizatorilor serviciilor de cablu digital a urcat cu 23,8%, la 351.700, iar segmentul DTH a înregistrat un avans de 24,8%, la 282.800 de abonaţi.

Numărul clienţilor serviciilor de internet oferite de companie a crescut totodată cu 10,3%, la 281.300.

Pe telefonie, UPC a raportat un avans de 30,7%, la 184.100 de utilizatori.

În ultimul trimestru al anului 2011, potrivit datelor prezentate de conducerea companiei într-o conferinţă, operatorul telecom a continuat să îşi mărească baza de linii generatoare de venit (Revenue Generating Unit - RGU) cu 3,3%, adăugând, faţă de trimestrul anterior, peste 52.000 noi abonamente, ceea ce face ca baza totală de RGU să atingă 1,61 milioane la finele anului 2011.

Totodată, baza de clienţi a UPC România a crescut, în ultimele trei luni compania câştigând 20.400 noi clienţi, în urcare cu 2% faţã de trimestrul anterior.

Televiziunea digitală a adus companiei un plus de 23.000 de abonamente în ultimele trei luni din 2011, iar baza de abonamente de televiziune digitală a crescut cu 7% faţã de trimestrul anterior, ajungând la un total de 351.700.

"Evoluţia pozitivă a fost efectul extinderii grilei de canale din portofoliul UPC România. Totodată, operatorul are cea mai mare grilă de canale HD transmise prin cablu - 13, şi singurul operator care poate oferi abonaţilor conţinut 3D prin intermediul canalului High TV", a declarat directorul general al UPC România, Severina Pascu.

Televiziunea prin satelit este zona cu cea mai mare creştere în trimestrul al patrulea, de 10,6% faţă de trimestrul anterior, reprezentând un plus de peste 27.000 de abonamente.

UPC a înregistrat creşteri şi pe segmentul de servicii internet, unde compania a câştigat în ultimul trimestru aproape 15.000 abonamente, raportând o creştere de 5,6% faţă de trimestrul anterior.

Pascu a afirmat că internetul este segmentul de piaţă cu cel mai mare potenţial de creştere şi în 2012, compania urmând să investească în reţeaua de date pentru a extinde zona de acoperire Fiber Power.

La sfârşitul anului 2011, UPC oferea servicii Fiber Power 120Mbps în aproximativ 70% dintre localităţile în care compania operează.

Pe zona de servicii de voce, operatorul a înregistrat o creştere de 10% în trimestrul al patrulea faţă de trimestrul anterior, iar baza de abonamente a crescut cu 16.800, ajungând la un total de 184.000.

Aceste rezultate se datorează introducerii în pachetele 3Play a diferitelor abonamente de telefonie cu minute incluse şi telefon DECT gratuit.

Compania UPC, înregistrată în Olanda, face parte din grupul american Liberty Global, cu 20 de milioane de clienţi în 13 ţări.

Venturile Liberty Global au crescut anul trecut cu 13%, la 9,5 miliarde de dolari, însă compania a afişat o pierdere de 772 milioane de dolari pentru 2011, faţă de profitul net de 388,2 milioane de dolari raportat cu un an în urmă.

Deteriorarea puternică a rezultatului net este rezultatul înregistrării în 2010 a unui câştig de 1,4 miliarde de dolari în urma vânzării afacerilor din Japonia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO