Business Hi-Tech

Viitorul telefoniei mobile se numeste smart phone

08.09.2004, 00:00 25



Pe piata romaneasca de telefoane mobile a intrat in luna august un nou producator: grupul israelian Emblaze, care propune un telefon inteligent, M5, capabil printre altele sa faca inregistrari video de zeci de minute, sa permita accesul rapid, printr-un singur buton, la Internet si sa-si schimbe "identitatea" in functie de dorintele utilizatorului sau operatorului. O parte din planurile Emblaze pe piata romaneasca au fost dezvaluite pentru Business Hi-Tech de catre directorul de vanzari pentru Romania, Eran Kerem.



"Inainte sa luam decizia de a veni am analizat cu atentie piata telefoanelor mobile din Romania. Dupa cum stiti, aici telefonia mobila numara mai multi abonati decat cea fixa: la 30 iunie 2004, se inregistrau peste 8.000.000 de utilizatori ai telefoniei mobile. In plus romanii isi doresc aparate din ce in ce mai performante care sa depaseasca ceea ce ei isi imagineaza ca poate oferi telefonia mobila pentru ca aici a avea un telefon performant este si o chestiune de status", a declarat Eran Kerim.



Mai mult decat atat, conform studiilor Emblaze, viitorul telefoniei mobile apartine asa-numitelor "smart phones" care pot combina functionalitatile unui telefon cu cele ale unei camere video, unui mp3 player sau ale unui aparat foto, care pot transmite informatii intre "device-uri" etc, apreciaza el.



Emblaze considera ca are capacitatea de a se "bate" cu nume consacrate in productia de telefoane mobile.



In afara de avantajele tehnologice pe care telefonul le aduce cum ar fi mp3 player, inregistrare video cu suntet si imagine timp de peste o ora in memoria telefonului si nelimitat cu memorie externa (sim card-uri tip flash card pe care se pot stoca imagini, film, mp3 si orice alte informatii permite telefonul), transmisie prin port infrarosu de imagini, clipuri video, aplicatii java, jocuri 3D etc, M5 este un telefon total customizabil, in sensul ca se adapteaza dorintei posesorului si poate purta reclama operaorului, spune directorul comercial Emblaze Romania. Astfel meniul,



culoarea telefonului, interfata grafica pot fi adaptate sa functioneze drept canal de advertising.



In plus, cu o singura apasare pe buton se poate face conexiunea la portalul companiei utilizatorului, sau al operatorului. Smart phone-ul Emblaze permite targetarea diverselor segmente de piata cu pachete diferite de servicii si transforma intr-un nou canal de reclama portabila, deci contribuie la cresterea notorietatii marcii operatorului.



Nu in ultimul rand, prin facilitatile sale, telefonul M5 poate permite operatorilor de telefonie mobile sa castige mai mult din servicii cu valoare adaugata decat din convorbiri, explica Eran Kerim.



In privinta planurilor de vanzari pe piata autohtona, directorul de vanzari EmBlaze Romania este retinut: "Nu putem calcula in functie de terminale vandute. Suntem constienti ca vom concura cu notorietatea numelui Nokia de aceea unul dintre primele noastre obiective este brand awareness (cresterea notoritatii de marca) . In plus, avantajul nostru competitiv este superioritatea tehnologica a M5 dar si faptul ca este un telefon total customizabil. Cum spuneam mai devreme, M5 este un nou canal de publicitate portabil".



Terminalul Emblaze sosit pe piata romaneasca costa peste 400 de euro, deci poate fi considerat scump pentru o tara emergenta. Ce sanse are in aceste conditii?



Intra-adevar Romania este o tara saraca in statistici. Insa Romania este o tara saraca care are cluburi similare cu cele din New York, cluburi ce sunt pline pana la refuz in fiecare week-end; in plin sezon statiunile montane si cele de pe litoral sunt ocupate la capacitatea maxima cu toate ca practica preturi mult mai mari decat cele din afara iar despre masinile si "gadgeturile" tehnologice pe care le poti vedea in Romania , nici nu trebuie sa mai vorbesc, este de parere Erin Keram.



Emblaze M5 este un telefon compatibil 3G. Asadar, ce viitor are noua generatie de telefonie mobila, in viziunea Emblaze?



" Vor exista doua directii : o parte pentru afaceri si cealalta parte pentru entertainment, adica diverse instrumente destinate tinerei generatii inclinate spre distractie. Bineinteles ca serviciile operatorilor care vor furniza 3G va trebui sa tina pasul cu marii producatori de terminale astfel incat sa dea posibilitatea asa numitelor telefoane inteligente sa performeze la capacitatea maxima. Este un fel de repetare a ceea ce s-a intamplat in industria de hardware cu Intel si producatorii de computere", a conchis Eran Kerem. victor@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO