Business Hi-Tech

Yahoo ataca Apple pe segmentul muzicii digitale online

12.05.2005, 19:02 15

Liderul pietei de muzica digitala online, Apple, si-a extins magazinul iTunes din Europa in alte patru state, in timp ce Yahoo, cel mai popular portal de pe Internet, pregateste un serviciu similar pentru clientii sai.

Serviciul iTunes al Apple, care permite descarcarea de melodii la 99 de centi bucata, este disponibil acum si in Danemarca, Norvegia, Suedia si Elvetia, in total 19 tari.

iTunes ofera 1,5 milioane de melodii in SUA si aproximativ 1 milion de titluri in celelalte tari, melodii care provin de la 5 mari case de inregistrari - Universal Music Group, Sony Music Entertainment, EMI Group, Warner Brothers Music si BMG Entertainment, dar si alte 1.000 care sunt independente, scrie presa internationala.

Magazinul online iTunes vinde acum peste jumatate de miliard de melodii pe an, a declarat, Eddy Cue, vicepresedintele diviziei Apple. "Cu aceste magazine existente in 19 tari, fani din toata lumea pot utiliza serviciul online de muzica numarul unu din lume", a adaugat el.

Oficialii Apple au subliniat faptul ca de cand a fost lansat magazinul online iTunes, in urma cu doi ani, acesta a ajuns la o cota de piata de peste 70% din piata mondiala a muzicii digitale. Prin urmare decizia companiei de a patrunde pe piata europeana nu a fost una surprinzatoare deoarece Apple doreste sa se extinda cat mai mult, a afirmat un analist.

Magazinele europene iTunes ofera melodiile si albumele multor formatii din toata lumea, cum ar fi Kent, Stereophonics si The Cardigans.

In plus, Apple a anuntat ca in magazinele sale de muzica online, din data de 10 mai, sunt disponibile si clipuri muzicale pe care utilizatorii le pot downloada si viziona pe Mac sau pe PC.

In acelasi timp, Yahoo a lansat serviciul de descarcare de melodii in format digital - deocamdata in versiune beta - care este oferit utilizatorilor pe baza de abonamente. Serviciul este deja considerat o amenintare pentru rivalii Napster si Real Networks, scrie presa internationala, abonamentul lunar fiind de doar 4,99 dolari, comparativ cu abonamentul de 14,95 dolari al Napster sau 9,99 dolari pentru serviciul Rapsody oferit de Real Networks.

Presa a scris ca valoarea titlurilor Napster a scazut cu 12%, iar cele ale RealNetworks au pierdut 20%, in urma acestui anunt.

Pretul abonamentului la Yahoo ar putea sa creasca o data ce aceasta perioada de test cu versiunea beta se va incheia, a spus managerul general al departamentului Yahoo Music. "Nu am spus niciodata ca acesta va fi pretul pentru totdeauna, dar cel putin va ramane asa pe perioada in care serviciul va fi oferit in versiunea beta, perioada care nu se stie cand se va incheia", a adaugat acesta.

Yahoo a anuntat ca utilizatorii serviciului de comunicare online Yahoo Instant Messenger vor putea face schimb de melodii cu prietenii din lista de contacte. Ei vor putea de asemenea sa transfere melodiile pe echipamente portabile sau playere digitale.

Cu toate astea, serviciul oferit de Yahoo are cateva dezavantaje. In primul rand, muzica descarcata prin acest serviciu este compatibila doar cu echipamentele care suporta tehnologia companiei Microsoft, Windows Media (WMA). Acest fapt nu va permite utilizatorilor playerului iPod al companiei Apple sa foloseasca serviciul, iar acestia isi vor cumpara muzica doar din magazinul iTunes. Nici posesorii de playere Sony, pe tehnologie Atrac, nu vor putea folosi serviciile Yahoo.

Spre deosebire de "biblioteca muzicala" pe care o are iTunes Music Store de 1,5 milioane de melodii, cea a serviciului Yahoo va avea doar 1 milion de melodii, iar descarcarea unei melodii il va costa pe utilizator 0,79 de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO