Business Hi-Tech

Yahoo! isi redeseneaza radical site-ul pentru a atrage mai multa publicitate

Yahoo! isi redeseneaza radical site-ul pentru a atrage mai multa publicitate

Noua interfata a site-ului Yahoo!, unul dintre cele mai mari portaluri de pe internet

22.07.2009, 00:00 25

Yahoo!, operatorul celui de-al doilea motor de cautare pe internet, isi va schimba "radical" homepage-ul pentru prima oara din 2006, in incercarea de a atrage mai multi vizitatori si cumparatori de publicitate, scrie presa internationala.

Schimbarea oficiala va avea loc in toamna acestui an, iar pana atunci utilizatorii americani vor testa versiunea beta a noii pagini de start Yahoo!. Ulterior, versiunea beta va fi disponibila si in alte tari. In toamna, pagina va deveni o optiune standard pentru toti utilizatorii, potrivit reprezentantilor Yahoo!.

Noua pagina va pune laolalta continutul online traditional furnizat de Yahoo!, alaturi serviciile populare de networking social, precum Facebook si Twitter, oficialii Yahoo! anuntand ca efectueaza "cea mai radicala transformare a site-ului" de la infiintarea sa in urma cu peste un deceniu. "Procesul reprezinta o schimbare si in modul in care privim produsele noastre, in felul in care privim utilizatorii nostri si modalitatea in care percepem businessul", a declarat Tapan Bhat, vicepresedinte al departamentului integrated consumer experience al Yahoo!.

Cota de piata in scadere

Cota de piata a Yahoo! pe segmentul cautarilor online a scazut in luna iunie de la 20,1% la 19,6%, comparativ cu luna precedenta, in timp ce cota de piata a Microsoft a urcat de la 8% la 8,4% in aceeasi perioada, conform firmei de cercetare comScore. Liderul detasat al pietei este gigantul Google.

Totusi, pagina Yahoo! este una dintre cele mai vizitate pagini web de pe internet; in luna iunie a avut 100 de milioane de vizitatori unici din Statele Unite, potrivit comScore. In luna mai, pagina Yahoo! a fost vizitata de 330 de milioane de vizitatori unici din intreaga lume.

 

Interfata aerisita

Noul homepage Yahoo! este mai putin "aglomerat" decat versiunea precedenta si afiseaza mai putine servicii si produse ale companiei. Una din modificarile aduse sistemului de publicitate ofera utilizatorului informatii extinse in momentul in care acesta trece cu mouse-ul peste diverse butoane/aplicatii ce vor fi afisate intr-o coloana situata in partea stanga a site-ului. Yahoo! va vinde spatiu publicitar si in cadrul acestor module de aplicatii.

Carol Bartz, directorul general al companiei americane, a afirmat ca noul design va fi implementat in toamna acestui an.

Pagina va fi accesibila in Statele Unite incepand de azi, in versiune beta (de test), iar utilizatorii vor avea optiunea de a comuta la versiunea veche (in mod similar cu Yahoo! Mail).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO