ZF IT Generation

ZF IT Generation. Grigore Prepeliţă, CEO al SkillBrain, platformă educaţională de reconversie profesională: Peste 1.400 de persoane au accesat cursurile noastre şi vrem să dublăm acest număr până la finalul anului

Autor: Alexandra Cepăreanu

22.05.2024, 08:00 120

Platforma a fost lansată în 2022, în urma unei investiţii de 100.000 dolari „Pe lângă cursuri în domeniul IT, oferim clienţilor şi un internship în cadrul unei companii partenere de IT şi îi ajutăm să se angajeze în domeniu.“

Start-up-ul românesc SkillBrain, care a dezvoltat o platformă educaţională ce integrează cursuri de IT dedicate persoanelor care vor să treacă printr-o reconversie profesională, a depăşit pragul de 1.400 de oameni care au accesat cursurile şi vrea să dubleze acest număr până la finalul anului în curs.

„În prezent avem peste 1.400 de clienţi care au accesat atât cursurile pe termen lung, cursuri pe termen scurt cât şi cursuri individuale. Platforma este adresată, în primul rând, persoa­nelor care au un job şi doresc într-o manieră part-time să facă această reconversie profesională. Media de vârstă este în jur de 30 de ani. Anul acesta vrem să dublăm numărul de studenţi şi de companii partenere“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch, Grigore Prepeliţă, CEO al SkillBrain.

În prezent, SkillBrain lucrează cu şapte companii partenere care oferă internshipuri persoanelor care au parcurs un curs sau mai multe din cadrul platformei. „Pe lângă faptul că oferim cursuri în domeniul IT, oferim clienţilor şi un internship în cadrul unei companii partenere de IT şi îi ajutăm să se angajeze în domeniu. În cadrul platformei sunt cursuri din domeniul IT, avem mentori colaboratori şi şapte companii partenere. Portofoliul de parteneri creşte de la o lună la alta. În plus, avem parteneri şi în zona de companii de HR şi ţintim să creăm parteneriate cu companii care au nevoie de personal pentru că noi avem un pool de candidaţi care termină cursurile noastre. Iar astfel studenţii noştri pot fi chemaţi direct la interviu fără să depună prea mult efort.“

Proiectul a fost lansat pe piaţă în 2022 şi a luat naştere dintr-o nevoie personală, a spus Grigore Prepeliţă. „Eu am făcut tranziţia spre domeniul IT, am învăţat programarea şi ştiam ce presupune acest pas atât la nivel teoretic cât şi practic şi ştiam şi ce înseamnă asta din punct de vedere emoţional, adică prin ce trece un astfel de student şi ce nevoie ai atunci când faci această schimbare. Astfel, am început acest proiect.“

În dezvoltarea proiectului SkillBrain au fost investită suma de 100.000 de dolari. Proiectul nu a atras până în prezent finanţare de la investitori privaţi, a mai adăugat Grigore Prepeliţă.

„Am participat în cadrul a două acceleratoare dedicate start-up-urilor unde am întâlnit mai mulţi investitori dar nu am avut ca obiectiv să atragem finanţare. Sunt investitori interesaţi de proiectul nostru şi rămâne să reluăm discuţiile în momentul în care o să ne ducem obiectivele de anul acesta la capăt.“

De asemenea, printre cele mai căutate şi accesate cursuri se regăsesc cele de programare şi testare. „Majoritatea studenţilor aleg partea de front -end. Avem şi cursuri de design şi cursuri de IT recruiter, dar din datele noastre studenţii preferă anume aceste două opţiuni fiind cele mai populare inclusiv la nivelul de populaţie. Serviciile noastre sunt achitate de către student, care este şi clientul nostru. Iar costul mediu al unui curs este în jur de 1.500 de dolari, raportând la durata cursului care ar fi în jur de 9 - 10 luni, este un preţ de aproximativ 150 - 250 de dolari pe lună. Avem o rată de conversie de 10%.“

În prezent, SkillBrain oferă atât partea de cursuri, creând content pentru platformă, cât şi mentorat pe partea de învăţare şi apoi în zona de angajare, iar unul dintre planurile pentru anul în curs ale echipei SkillBrain este să transforme platforma într-un marketplace şi să renunţe la partea de creare de conţinut.

„Vrem să ieşim din zona asta în care suntem atât creatori de content, mentori şi să oferim doar suport, practic să devenim o platformă unde studenţii găsesc contentul necesar, fără să îl mai creăm noi. Noi vom oferi suportul necesar atât mentorilor, studenţilor cât şi creatorilor de content. Dorim să lansăm până la finalul anului 2024 o platformă â care să ne permită să ne detaşăm de creare de content şi să oferim o infrastructură care să răspundă la nevoile tuturor actorilor de pe platformă.“

Pe termen mediu, planurile reprezentanţilor start-up-ului românesc vizează lansarea platformei peste graniţele României. „Sigur, vrem să trecem graniţele ţării şi o să vizăm în primul rând Europa – ţări unde limba engleză este populară - şi Marea Britanie – care reprezintă o piaţă foarte mare şi bună pentru ceea ce oferim noi -, poate o să ajungem şi în Emiratele Arabe Unite. Pe termen lung, planurile sunt să ne diversificăm la nivel de clienţi target. Adică în momentul de faţă noi cumva avem majoritatea clienţilor din zona aceasta de B2C, anumit persoane care doresc o reconversie profesională. Odată ce ne lansăm cu platforma şi diversificăm produsele noastre, o să ne ducem în zona de B2B pentru că vom putea cu un portofoliu mai amplu să acoperim nevoile unor companii de IT şi să ne ducem în zona de 12 ani, aici vorbesc de copii pentru că în general, pe partea aceasta educăţională, 50% din piaţă este în zona de 12 ani, deci ar fi o direcţie bună de dezvoltare“, a mai spus Grigore Prepeliţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels