Business Internaţional

Animalele de companie raman o afacere profitabila si pe timp de recesiune

29.10.2009, 23:17 311

Animalele de companie nu "sufera" pe timp de criza, inconditiile in care stapanii sunt mai dispusi sa taie dincheltuielile personale, decat sa umble la bugetul cainelui saupisicii.

Rusoaica Iana Repina a renuntat la inelele cu sushi, la somonsau la branza cu mucegai pentru a-si putea permite sa-i cumperepisicii sale Busia mancarea sa preferata de la Nestle, scrieBloomberg.

"Am incercat sa cumpar hrana uscata pentru pisici mai ieftina,insa Busia refuza sa manance asa ceva", spune Repina, 34 de ani,care lucreaza pentru o companie aeriana ruseasca. Busia "devoreaza"zilnic cate o conserva de Purina Gourmet, specialitate produsa deNestle, pentru care stapana sa trebuie sa scoata din buzunar cate50 de ruble (1,15 euro), de trei ori mai mult decat pentru oconserva Friskies.

Chiar si in Rusia, unde economia s-a contractat cu 10,9% in aldoilea trimestru, consumatorii prefera sa reduca mai degrabacheltuielile gospodaresti decat pe cele cauzate de detinerea unuianimal de companie.

Vanzarile la noua luni ale diviziei Nestle din domeniulingrijirii animalelor (petcare) au crescut cu o rata de doua orimai mare decat in cazul celorlalte produse comercializate degigantul elvetian. Totodata, Nestle a majorat preturilespecialitatii Purina Gourmet si a lansat pe piata nisipul igienicpentru catei si asigurarile pentru animale de companie.

Animalute de Hollywood

"In vremuri de declin economic, oamenii nu cheltuiesc mai putinpentru animale", este de parere Claudia Lenz, analist in cadrulbancii elvetiene Vontobel. "Sunt convinsa ca exista oameni bogatiin Moscova care isi trateaza cateii ca la Hollywood", adaugaLenz.

Nestle este al doilea mare producator din lume de hrana uscatapentru animale, dupa compania Mars, producatorul brandului Whiskas.Mars controla in 2008 25,8% din piata specialitatilor pentru cainisi pisici, estimata la 53 mld. dolari (35,2 mld. euro), in timp ceNestle isi insusea 24,3% din piata, potrivit unui raport alEuromonitor. Colgate-Palmolive, Procter & Gamble si Del MonteFoods au avut anul trecut cote de piata situate intre 3,4% si6,3%.

Vanzarile diviziei pentru ingrijirea animalelor din cadrulNestle au urcat cu 8,8% in primele noua luni ale anului, comparativcu doar 3,5% in cazul celorlalte produse comercializate de companiaelvetiana. Trei dintre cele sapte produse care au inregistrat ceamai mare rata de crestere a vanzarilor sunt branduri de hranapentru animale, printre care si specialitatea Purina Dog Chow, cuun avans de 19%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO